رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلات کشور : در هر هکتار از این گلخانه ۳۰۰ تن ماهی تیلاپیا پرورش داده می شود.

به گزارش عصر بافق ؛ محمد پور کاظمی در حاشیه بهره برداری از نخستین گلخانه پرورش تیلاپیای کشور در بافق گفت : در این گلخانه می توان در هر یک هکتار بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن ماهی تیلاپیا پرورش داد.
وی با بیان اینکه تنها جایی که در کشور مجوز رسمی را برای تحقیقات پایلوت تیلاپیا کشور دارد شهرستان بافق است خاطر نشان کرد : علیرغم تبلیغات سوء برخی از افراد،  مصرف این ماهی در میان مردم از استقبال قابل توجهی برخوردار است و با اطمینان کامل، می توان ادعا کرد که تولید تیلاپیای داخلی نه تنها هیچ مشکلی برای سلامتی ندارد، بلکه با رعایت کامل اصول پرورشی و بهداشتی صورت گرفته و مصرف آن برای کودکان، بیماران، سالخوردگان و حتی زنان باردار به شدت توصیه می شود.
رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلات کشور تصریح کرد : غیر از گوشت ماهی تیلاپیا از پوست و روغن این ماهی در تولید لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده می شود.

*** صید ۴۵ هزار تن ماهی تیلاپیا در اولین روز بهره برداری

سرمایه گذار بخش خصوصی گفت : گلخانه پرورش تیلاپیا در مساحت ۸ هزار مترمربع و در ۶ استخر یکهزار متری و با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

خضر الله حیدر زاده تصریح کرد :اولین برداشت که امروز انجام شد  ۴۵  هزارتن است و پیش بینی می‌شود تا پایان فصل ۳۰۰ هزارتن ماهی تیلاپیا برداشت شود.

وی بیان داشت : اشتغال زایی مستقیم در این گلخانه  ۱۵ نفر واشتغال زایی غیرمستقیم ۲۲ نفر می باشد.

سرمایه گذار بخش خصوصی وضعیت بازار فروش این ماهی را مطلوب عنوان کرد و افزود: برای خرید این ماهی با چند مرکز فروشگاهی بزرگ و زنجیره‌ای با قیمتی مناسب و ارزان توافق نامه ای منعقد شده است تا قشر متوسط جامعه بتوانند از این محصول استفاده کنند.

خبر: خالقدادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *