- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

بافق از نگاهِ ستاره جیریایی

مجری اخبار جوانه ها و مستند ساز گردشگر: به عنوان یک گردشگر، بافق را نسبت به بقیه شهرها متفاوت دیدم! /جوانه های بافقی مستعد و موفق هستند.

به گزارش عصر بافق ؛ ستاره جیریایی گوینده اخبار جوانه ها، دبیرخبر صداوسیما و مستند ساز گردشگری طی یک سفر چند روزه به بافق به ساخت مستند از جاذبه های گردشگری این شهرستان و برگزاری کارگاه آموزش خبر به جوانه های بافقی پرداخت.

***اجرای مراسم سنتی در نخلستان بافق بی نظیر بود! /بافق را متفاوت دیدم

مستند ساز گردشگری گفت : تیم ما حدود ۸ ماه است که در حال مسافرت به استان هایی است که کمتر گردشگر دارد تا مستندی از جاهای کمتر شناخته شده ایران بسازیم.
ستاره جیریایی تصریح کرد : این بار استان یزد را انتخاب کردیم و به شهرهای اردکان، یزد و بافق سفر کردیم و شهر بعدی نیز عقدا می باشد.
وی ادامه داد : بافق امنیت خوبی دارد و از لحاظ گردشگری نیز این ظرفیت را داراست که گردشگر داخلی و خارجی از این شهر دیدن کنند.
مستند ساز گردشگری در خصوص امکان دیدنی بافق بیان داشت : بافق کویر خیلی خوبی دارد و کویر کاراکال که زیستگاه گربه سان کاراکل هست در این شهر خودنمایی می کند، نخلستان های زیبا که سنت و مراسم بی نظیری (تهیه دل خرما از درخت نخل) در نخلستان داشتند و من تاکنون چنین مراسمی ندیده بودم ! همچنین قلعه باقراباد،امامزاده عبدالله،پارک آبشار، میدان خان، بوم گردی ها ،روستاهای تاریخی و جاذبه های طبیعی از دیگر اماکن دیدنی این شهرستان است.
جیریایی خاطر نشان کرد : اولین بار است که به این شهر سفر میکنم و به عنوان یک گردشگر بافق را از نظر نخلستان ها و کویر نسبت به سایر شهرها متفاوت دیدم و به کسانی که اهل سفر هستند پیشنهاد میکنم حتما به این شهر سفر کنند.

* **جوانه های بافق مستعد و موفق هستند

گوینده اخبار جوانه ها گفت : کارگاه آموزش خبرنگاری دو روزه در بافق برگزار کردیم و به جوانه های بافقی در زمینه گزارشگری، تهیه پلاتو و نحوه مصاحبه آموزش داده شد که البته از قبل تا حدودی بلد بودند و این به روند کار کمک کرد.
جیریایی در پایان خاطر نشان کرد : بافق در زمینه اخبارجوانه ها توانایی لازم را داراست و بچه ها مستعد هستند و تا به امروز همکاری خوبی با اخبار جوانه داشتند که امیوارم این روند ادامه پیداکند.

خبر : الناز خالقدادی