- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

توپهایی که در زمین دیگران قرار می گیرد

متنی نوشتیم که “محمد علی #خبیری کجاست؟! / پرونده پیگیری #مرزهای_جغرافیایی توسط خبیری به کجا رسید؟! ” که ظاهرا به اطلاعات ممنوعه وارد شدیم، چرا که یکی از اعضای سابق شورای چهارم که پای ثابت پیگیری و تشکیل #پرونده مرزهای جغرافیایی با #تیم_وکالت به سرپرستی خبیری است برای منحرف کردن افکار عمومی و عدم پاسخ در خصوص سرنوشت و اصل ماجرای پرونده ۳ میلیاردی و اینکه چه اقداماتی تاکنون انجام شده و ماحصل پیگیری وکیل پرونده تاکنون چیست با فرافکنی سعی کرده به عصر بافق اتهام ناراحتی از پیگیری ۱۵ درصد از حق و حقوق مسلم شهر و صورتجلسه مشکوک واگذاری آنومالیهای شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق را وارد کند.
هر چند ما با وی ارتباطی نزدیک و تنگاتنگ داشته و همکاری متقابل داریم اما این امر دلیل نمی شود که در خصوص اتهامات وارده سکوت اختیار کنیم، همکاری ما فقط در مقوله منافع شهر و مردم بوده و آن هم از طرف ما که می توانیم قولش را بدهیم قطعا ادامه خواهد داشت.
اما اصل موضوع که گفته شده عصر بافق از پیگیری ۱۵ درصد حق شهرستان که مسئولان پیگیر آن هستند و باز پس گیری آنومالیهای شرکت سنگ آهن که با کلک، تحریف و … به ثمن بخس از آن جدا شده است ناراحت است؛ آن عضو سابق شورای چهارم را به مقاله های “واگذاری شرکت سنگ آهن بافق بحث داغ ۱۷ ساله/ پیروزی موقت مردم را مسئولین به سرانجام برسانند” که در آن شفاف پیگیری ۱۵ درصد حق شهر دنبال شده و مقاله “سرنوشت طرحهای هشتگانه استانی فولاد کشور / مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق یا سوله نورد؟ / کارگروه توسعه بافق بهتر است یا کارگروه توسعه سنگ آهن؟ / قسمت پنجم و پایانی” جلب می کنیم که در آن به ساختار کارگروه، شیوه پیگیری مطالبات و … اشاره شد و به موسسان و مسئولان کارگروه گوشزد شد تا اگر هدف کارگروه پیگیری تمام مطالبات مردم است چرا فقط به روی پیشرفت گندله که در حال انجام بود، امنیت شغلی کارگران سنگ آهن که همیشه برقرار بوده و … ورود می کند؟ و مسائل دیگر مرتبط را که هیچگونه پیشرفتی نداشته به فراموشی سپرده است و حتی گزارش پیشرفتی نیز به مردم داده نمی شود؟
از جمله موارد پیگیری، به پیشرفت کار فولاد ابویی، حضور سرمایه گذار در جلسات کارگروه و ارائه گزارش پیشرفت کار به مردم، پیگیری ۱۵ درصد حق شهر از سهام سنگ آهن، یکی از مهمترین بندهای صورتجلسه ۹۳/۶/۹ و گزارش پیشرفت آن به مردم در جلسات کارگروه می توان اشاره کرد.
به قول بافق رسا ، آقای یار غار نماینده، به شما توصیه می کنیم بند ۳ صورتجلسه ۹۳/۶/۹ دوباره بخوانید، “مقرر شد نتیجه پیگیری واگذاری ۱۵ درصد از سهام سنگ آهن به شهر هر چهار ماه یکبار به اطلاع مردم شهرستان و کارگران سنگ آهن رسانده شود” سوال، تاکنون چند بار از آن تاریخ چنین جلسه ای برگزار و میزان پیشرفت به اطلاع مردم رسانده شده است؟ پس از سوال در کمیسیون مربوطه از ده روز فرصتی که وزیر داشت تا نماینده سوال را به صحن نبرد ماهها گذشته است و پیگیری بند ۳ در آن جلسه ای که مسئولان شهرستان همه اذعان به انجام تمامی بندها به جز یک بند (بند ۳) به میزان بیش از ۸۰ درصد داشتند به عهده چه کسی گذاشته شد تا همان فرد راهکار قانونی برای اجرای آن پیدا کند؟ چطور که بعد از گذشت آن ده روز و گذشت دهها روز دیگر نه تنها آن سوال به صحن نرفت و از وزیر دیگر سوالی در این خصوص نشد بلکه این امر به وکیلی سپرده شد تا نماینده محترم به امور مهمتری چون پیگیری زمینهای قشم بپردازد، وکیلی که در پرونده قبلی نیز تاکنون موفقیت چشمگیری نداشته است.
لازم به ذکر است که میزان نوشته ها و پیگیری عصر در خصوص آنومالیها و بحث تامین خوراک آنقدر زیاد بود که دیگر اینجا به آن نمی پردازیم.
پ.ن.: ما از خبیری گزارش خواستیم شما چرا ناراحت شدید؟!
پ.ن.: لازم به ذکر است نماینده بافق در پرونده کاریشان موارد ارزشمندی از پیگیری داشته که چون در گذشته به آنها پرداختیم از ذکر دوباره در اینجا صرف نظر کردیم و ای کاش این مورد نیز مانند لغو واگذاری سهام سنگ آهن توسط صندوق و قانونی شدن عوارض دو درصد تا پایان توسط نماینده پیگیری می شد.
شورای سردبیری عصر بافق