در هنگام خرید آنلاین و در زمانی که پس از انتخاب کالا به درگاه پرداخت الکترونیکی بانک رهنمون میشوید، دقت کنید که حتما آدرس صفحه درگاه پرداخت الکترونیکی، متعلق به همان بانکی باشد که آرم و لوگوی آن را در صفحه مشاهده میکنید.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، خرید آنلاین کالا و خدمات از باارزش ترین خدماتی است که بر روی اینترنت ارائه می شود. این نوع خریدها در کنار سایر خدمات الکترونیک در بازار به ویژه پرداخت های الکترونیک از طریق دستگاه های p.o.s و خودپردازها علاوه بر صرفه جویی در وقت کاربران، مزایایی چون امنیت در جابجایی پول، کاهش هزینه های بازاریابی، صرفه جویی اقتصادی و افزایش فرصت های شغلی و غیره را به دنبال دارد. اما در عین حال کلاهبرداران فضای مجازی و سارقان با استفاده از عدم اطلاع یا کم دقتی خریداران و مشتریان آن را با تهدیدات و آسیب هایی مواجه ساخته اند که در صورت رعایت نکات ایمنی و توجه به هشدارهای پلیسی می توانید از یک خرید لذت ببرید.
اولین پیش فرض برای حقیقی و سالم بودن خدمات یک فروشگاه الکترونیک، این است که کالاهای مجاز ارائه می کند. بنابراین فروشگاه هایی که کالاهای غیرمجاز به فروش می رسانند به احتمال بسیار بالا به قصد کلاهبرداری به وجود آمده اند.
در هنگام تصمیم به خرید از فروشگاه های الکترونیکی، از تجربه دوستان و آشنایان نزدیک در خصوص خریدهای آنلاین استفاده کنید و از فروشگاه هایی که سابقه ارائه خدمات مطلوب دارند خرید کنید.
صفحاتی که ناخواسته در برابر شما باز می شوند و حاوی تبلیغات فروش کالاها و ارائه خدمات هستند، ممکن است تقلبی بوده و قصد کلاهبرداری داشته باشند. سعی کنید در هنگام خرید آنلاین با روش هایی نظیر گرفتن Who is از دامنه سایت اینترنتی فروشگاه، یا جستجو در انجمن هایی که اعضای آنها، تجربیات خرید آنلاین خود را برای اطلاع سایر اعضاء، می نویسند از مدیر و گردانندگان فروشگاه، احراز هویت کنید.
در هنگام خرید آنلاین و در زمانی که پس از انتخاب کالا به درگاه پرداخت الکترونیکی بانک رهنمون می شوید، دقت کنید که حتما آدرس صفحه درگاه پرداخت الکترونیکی، متعلق به همان بانکی باشد که آرم و لوگوی آن را در صفحه مشاهده میکنید.
در بعضی مواقع کلاهبرداران با جعل صفحات درگاه پرداخت الکترونیکی بانک ها، شما را به صفحات هدایت میکند که آدرسی بسیار شبیه آدرس بانک اصلی دارند. در صورت عدم دقت خریدار و ورود اطلاعات کارت بانکی خود شامل شماره کارت، رمز عبور، cvv2 و تاریخ انقضای کارت، این اطلاعات را در سیستم خود ثبت کرده و عملا امکان هر گونه اقدامی را با حساب و موجودی قربانی دارند.
سیستم پرداخت الکترونیکی همه بانک ها از ssl و روش های مطمئن رمزنگاری استفاده می کند دقت کنید که در نوار آدرس کنار آدرس اینترنتی صفحه پرداخت بانک نماد یک قفل یا عبارت://:http درج شده باشد در غیر این صورت قطعا صفحه جعلی است و قصد به سرقت بردن اطلاعات کارت بانکی شما را دارد.
در هنگام پرداخت الکترونیک وجه در مغازه ها از تحویل کارت عابربانک و افشای رمز خود به افراد غیر خودداری نمایید. این حق شماست که کارت عابربانک و اعتباری خود را خودتان به دستگاه P.o.s بکشید و رمز آن را وارد کنید. در هنگام پرداخت الکترونیک از دستگاه p.o.s مغازه ها از اعلام موجودی خود به افراد غیر جدا خودداری کنید.
در هنگام برداشت وجه از خودپردازها از تحویل کارت عابربانک خود به افراد غیر خودداری نمایید و در کنار دستگاه خودپرداز مراقب ترفندهای کلاهبرداران و سارقان باشید.
در نگهداری از کارت های عابربانک و اعتباری خود نهایت دقت را معمول نمایید. از نوشتن رمز عابربانک خود بر روی کارت عابربانک پرهیز کنید. در صورت مفقودی کارتهای اعتباری سریعا نسبت به تغییر رمز خود اقدام و به بانک اطلاع دهید. در بازه های زمانی مناسب موجودی حساب های بانکی خود را کنترل کنید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *