- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

واکنش دکتر یاراحمدی و دکتر بلندیان به وضعیت اسفبار فولاد ابویی

اظهار نظر #دکتر_یاراحمدی در خصوص #فولاد_ابویی: “بر اساس افق 1404 پنجاه و پنج میلیون تن تولید فولاد در نظر گرفته شد و سال 86 هشت طرح فولادی 800 هزار تنی پیشنهاد گردید و با توجه به بیکار بودن شرکت فولاد ایران مسئولیت آن را تقبل کرد بطوریکه پس از یکسال از بهره برداری حداقل 51 درصد آنها خصوصی شوند. این طرح ها شامل: سفید دشت، نی ریز، شادگان، میانه، قاینات، سبزوار، بافت و بافق می شدند. در سال 90 اقتصادی ترین طرح یعنی فولاد بافق خصوصی شد و پس از 7 سال پیشرفت خوبی نداشته است. سفید دشت و نی ریز سال 96 و شادگان سال 97 به صورت دولتی آغاز به کار کردند. فولاد میانه نیز در همین سال ها راه انداز خصوصی و مجدد دولتی شد. البته بقیه فولادها هم بالای 90 درصد پیشرفت داشته و احتمالا راه اندازی شده است، اصل واگذاری و سنگ اندازی های بعدی به تعبیر شخصی خودم تنها ریشه اصفهانی دارد و طبیعتا هر تن سنگ که در استان ذوب شود به ضرر دوستان ذوب آهن و فولاد مبارکه است.”
صحبت و سوالهای #دکتر_بلندیان: “وقتی طرح ها به بخش خصوصی واگذار میشوند باید پیشرفت و عملکرد بهتری داشته باشند علاوه بر این در واگذاری ها, قطعا بخش خصوصی هم تعهداتی دارد, که باید به آنها عمل کند.
ریشه این تاخیر در پروژه چیست؟
مگر شرکت ملی فولاد هزینه فایده این طرح ها را مدیریت نمی کند؟ (قابل توجه دولتیها، استاندار یزد و فرماندار بافق)
مگر فولاد با ارزش افزوده بیشتر, در بالادست به نفع اقتصاد ملی نیست؟ (قابل توجه دولتیها، استاندار یزد و فرماندار بافق)
اگر سنگ اندازی عده ای خاص را بپذیریم, پس نقش نهادهای مدیریتی, نظارتی و حتی کمیسیون اقتصادی مجلس چه می شود؟ (قابل توجه نماینده بافق در مجلس)
آیا نباید علل و ریشه های آن را در جای دیگر جستجو کرد؟
البته باز بنده به اصل ریشه اشاره می کنم:
بیش از 40 سال از حضور بافقی ها در صنعت سنگ آهن و فولاد می گذرد. سهم بافقی ها در اداره شرکت ملی فولاد و نیز وزارت صمت چند درصد است؟
این آن چیزی است که بنده در چهار دوره از مدیریت بافقی ها بر بزرگترین بنگاه اقتصادی بافق و استان (سنگ آهن مرکزی) مکرر گوشزد کردم, اما هیچ کدام توجهی نکردند.
مرحوم دهستانی هم که بعد از چند جلسه حضوری با ایشان که داشتم, وقتی خواست کاری بکند, متاسفانه عمرشان کفاف نداد……
عصر بافق: تمام این موارد را ما بارها عنوان کرده و بررسی کردیم، سوال و مطالبه کردیم و نتیجه ای نگرفتیم اما دلسرد نشدیم.
شورای سردبیری عصر بافق