مدیر کل امور روستایی استانداری یزد گفت: اعتباری تا سقف ۳میلیارد تومان جهت درآمد زایی به دهیاری‌ها اختصاص پیدا می کند و همچنین تمام روستا‌های بافق به عنوان پایلوت بیمه می‌شوند.

به گزارش عصر بافق ؛  مدیر کل امور روستایی استانداری یزد در حاشیه بازدید و بررسی مشکلات روستا‌های بخش مرکزی بافق به اعتبارات تخصیص یافته برای دهیاری‌ها اشاره کرد و گفت: اعتباری با عنوان مالیات بر ارزش افزوده جهت عمران و آبادی روستا‌ها و اعتبارات دیگری هم نیز با عنوان تسهیلات پایدار روستایی به دهیاری‌ها اختصاص می‌یابد.

زارع افزود: اعتبار دیگری با عنوان پست بانک جهت درآمد زایی دهیاری‌ها و روستا‌ها تا سقف ۳میلیارد تومان اختصاص پیدا می کند که بر اساس مطالعات فنی و اقصادی هزینه شود که علاوه بر اشتغال زایی در منطقه موجب رونق و توسعه روستا‌های استان نیز باشد.

وی همچنین با اشاره به بیمه کردن تمام روستا‌های بافق به عنوان پایلوت تصریح کرد: این اقدام جهت جبران برخی مشکلات در صورت مباحث بحرانی است که در روستا اتفاق می‌افتد.

مدیر کل امور روستایی استانداری یزد همچنین بر لزوم توقف مهاجرت از روستا به شهر تاکید کرد و گفت: با اختیار گذاشتن اعتبار دولت به روستائیان و با بهره گیری از تمامی ظرفیت‌های اعتباری و تسهیلاتی به نظر می‌رسد که تا پایان سال بالغ بر ۲هزار نفر اشتغال زایی در استان ایجاد شود.

زارع اعتبارات در نظر گرفته شده برای اشتغال روستائیان را در حوزه‌های گردشگری، کشاورزی، صنعتی و خدمات برتر بیان و خاطر نشان کرد: در این رابطه قرار‌های خوبی در استان منعقد شده که یزد توانسته به عنوان استان پیشگام و برتر برای جذب این اعتبار در کشور شناخته شود.

گفتنی است: ۱۵درصد جمعیت استان را روستانشینان تشکیل می‌دهند که بالغ بر ۱۷۵هزار نفر می‌باشند.

خبر : پریسا رجبی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *