- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

با پیگیری صباغیان جلسه تامین امنیت خط انتقال آب استان یزد در وزارت نیرو برگزار شد

با پیگیری‌های رئیس مجمع نمایندگان استان یزد جلسه ای با حضور استاندار، معاونین و مسئولین وزارت نیرو در خصوص بررسی و ارائه راهکار پیرامون تامین امنیت خط انتقال آب استان یزد در محل وزارت نیرو برگزار گردید.

در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در مورد تامین امنیت خط انتقال آب زاینده رود مقرر شد به دلیل اهمیت موضوع، جلسه ای با حضور وزرای نیرو و کشور برگزار تا در زمینه راهکارهای حل این معضل تدابیری اندیشیده شود.

گفتنی است: در حاشیه این جلسه نماینده مردم بافق، بهاباد، مهریز، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکلات آب و فاضلاب حوزه انتخابیه موضوعاتی را به شکل مکتوب ارائه نموده تا مورد پیگیری قرار گیرد.

صباغیان به تأمين مالي مورد نياز جهت احداث تصفيه خانه شهر ابركوه پرداخت و تعويض خودرو اداره آب و فاضلاب،تأمين اعتبار برای اصلاح شبكه آبرساني و تأمين اعتبار مخزن ذخيره آب شهرستان بافق را خواستار شد.

تخصيص آب شرب روستاهاي بين راه و آخر خط انتقالي شهرستان بهاباد و مبحث آبرساني به روستاهاي تنگل هاي هميجان، بهدان و فوديج با دارا بودن ٣٤ پارچه آبادي از جمله مسائل مطرح شده این جلسه بود.

صباغیان همچنین در رابطه با تأمين زيرساخت آب سايت شهرك جوانان و تأمين اعتبار جهت سيستم توزيع آب شرب ٦٦ روستاي شهرستان مهريز موارد مکتوب را ارائه داد.

وی همچنین تامين اعتبار مخزن آب، تأمين اعتبار جهت اصلاح و بازسازي شبكه توزيع آب مروست و تأمين اعتبار جهت انتقال خط دوم آب از مخازن ذخيره شهر هرات را درخواست کرد.