- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

دیدار اهالی هنر و رسانه با مدیرعامل شرکت سنگ آهن بافق

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بافق به همراه اهالی هنر و رسانه با مدیر عامل شرکت سنگ آهن بافق دیدارکردند.
به گزارش عصر بافق ؛ در این نشست مدیر عامل شرکت سنگ آهن ضمن خیر مقدم به میهمانان حاضر در نشست، پس از شنیدن سخنان و دغدغه های اهالی فرهنگ، هنر و رسانه با گرامیداشت یاد استاد ادبیات بدیع ،قافیه و عروض ، فلسفه و منطق ،اصول فقه شهرستان بافق مرحوم سید عباس آیت اللهی که چندین نسل از خرمن علم و دانش وی خوشه چیدند،بیان داشت: اگر ادبیات، فرهنگ و هنر در بافق از جایگاهی برخوردار شده، پایه و اساس آن نشأت گرفته از این مرد بزرگ است. وی اگر خارج از این دیار بود، بدون شک اکنون چهره ای بزرگ در ادبیات ایران شناخته می شد.
مدیر عامل شرکت سنگ آهن در ادامه با اشاره به مسئولیت سابق خود در زمینه مبارزه با مفاسد  اقتصادی و نقش بی بدیل رسانه ها  در پیشگیری و مبارزه با فساد اظهار داشت: هیچ نهادی چه قوه قضاییه، مجریه و مقننه نمی تواند همانند رسانه در پیشگیری از مفاسد آنچنان موثر عمل کند. اگر افکار عمومی ما بتوانند بر عملکردها تحت عنوان شفاف سازی نظارت کنند از بسیاری از فساد ها و آلوده شدن جلوگیری می شود. هر چند رسانه نیز باید خود را با آن ویژگی ها تطبیق دهد و به این مرحله توانمندی برسد.
وی با بیان اینکه از هر گونه نقد سازنده استقبال می کنیم هر چند نقدهای تخریب کننده را نیز تحمل می کنیم،گفت: خداوند در قرآن می فرماید:” ولا تَقْفُ ما لَیسَ لک به علم؛ چیزی را که بدان علم ندارید، روی آن موضع نگیرید.” اما اگر نسبت به موضوعی یقین پیدا کردید آن را  برای آگاهی عموم انتشار دهید و این بلامانع است.
در ابتدای جلسه حسین ارجمند، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بافق با تبریک انتصاب علی اکبر رحیمی بافقی و آرزوی موفقیت برای وی گفت: باعث افتخار است که فردی بومی و متعهد سکاندار این مسئولیت شده است و بدون شک این اتفاق موجب خیر و برکت برای مجموعه سنگ آهن و شهر بافق خواهد بود.
ارجمند تاکید کرد: فرهنگ تنها از طریق اداره فرهنگ و ارشاد ایجاد نمی شود بلکه تمام آحاد مردم و مسئولان موظفند در زمینه فرهنگ سازی کمک کنند.
وی هنرمندان را به عنوان پیام آوران فرهنگ و انسان های تحول گرا در جامعه دانست و ضمن درخواست حمایت مسئولان از این قشر بیان داشت: یکی از دلایلی که باعث می شود هنرمندان در جامعه جایگاه ویژه ای داشته ،نقش موثری است که توسط آنان ایفا می شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد بافق با اشاره به 7 انجمن شهرستان که شامل موسیقی، عکاسی، قلم، شعر، خوشنویسی، هنرهای تجسمی و نمایش می باشد و همه این مجموعه ها با اخلاص و باهدف توسعه و آبادانی شهر فعالیت می کنند و نیازمند حمایت همه جانبه مردم و مسئولان هستند.
وی محورهای اصلی اداره فرهنگ و ارشاد بافق را توجه به هنر اصیل و بومی،حمایت از هنرمندان، کشف استعداد ها و استفاده از ظرفیت ها و توجه به مفاخر و مشاهیر شهرستان عنوان کرد و ادامه داد: در سال جاری با مشارکت شورای فرهنگ عمومی طرحی را به نام بنیاد وحشی بافقی ایجاد کردیم که هدف آن توجه بیشتر به مفاخر و مشاهیر شهرستان است و باعث ایجاد حس خودباوری،اعتماد به نفس و امید در جوانان می شود.

منبع : مرکز اطلاع رسانی شرکت سنگ آهن