پیگیری مشکل مرزهای بافق و اردکان ،بازگشت ۳۵ نقطه الحاقی بهاباد به بافق ، تعیین مامور ویژه جهت بررسی تحریفات کتاب جغرافیا، تکذیب شایعه واگذاری چاه گز ، شفاف سازی میزان حق الزحمه دریافتی شورای شهر و شهرستان و… از جمله مهمترین عناوینی بود که در این نشست به آن پرداخته شد.

به گزارش عصر بافق ؛ نشست خبری شورای شهرستان بافق با اصحاب رسانه در دفتر شورا برگزار شد که خلاصه آن را می خوانید.

 محمد رنجبر رئیس شورای شهرستان :

۱- مرزهای بافق و اردکان ؛

در شورای قبل شفاف سازی کردیم اما روند کار با مشکل مواجه شد طبیعتا اگر طبق خواسته مشاور عمل کرده بودیم روند کار پیشرفت بیشتری داشت .
– بر طبق اسناد و مدارک و قانونا در حال پیگیری هستیم .
– مسوولان زیر بار نمی روند ! می دانند در تقسیمات ضوابط رعایت نشده  اما باید همان فرآیند قانونی که در گذشته طی شده و به نام اردکان شده ، مجددا طی شود .
-نماینده درخواست برگزاری جلسه را به مدیر کل تقسیمات کشور داده است تا جلسه بین مسوولان دوشهرستان برگزار و بررسی شود .

۲- ۳۵ نقطه الحاقی به بهاباد و چاه گز ؛

چاه گز اسمی و خطی به نام بافق است و اینکه بهابادی ها فکر میکنند که چاه گز اسمی به نام بهاباد است اشتباه است و تنها آنومالی d17 در مرز بهاباد است و ما این را با مدرک ثابت می کنیم  و هیچ مغایرتی وجود ندارد .
در خصوص ۳۵ نقطه هم هیچ مشکلی وجود ندارد و به بافق بازگردانده می شود.

۳- تحریفات کتاب جغرافیا ؛

علی رغم نامه و پیگیری های صورت گرفته از سوی شورا ،آموزش و پرورش و سایر مسوولان نه  تنها  آمار و ارقام تحریف شده اصلاح نشد بلکه نقشه نیز (چاه گز ) تحریف شد در حال پیگیری هستیم و در جلسه ای که در مرکز آمارسازمان مدیریت برنامه ریزی برگزار شد مشخص شد این اشتباه (چاه گز ) در سال ۹۲ نیز صورت گرفته است و استانداری در سال ۹۲ این اطلاعات را به آن ها داده است. امسال نیز از اپ به آنچا مراجعه کردند و نقشه را گرفتند و اعمال کردند .
-پیرو مکاتبات شورا و نماینده و سایر مسوولان ، معاونت سیاسی نامه نوشته که این تحریفات وجاهت قانونی ندارد همچنین مدیر کل آ پ  برای اصلاح آن نامه نگاری کرده است .
– این نقشه جعلی دلالت نمیکند که معدن چاه گز به بهاباد واگذار شده است.
– مامور مخصوص جهت پیگیری این تحریفات( هم ارقام و هم نقشه) در آموزش و پرورش تعیین شد تا پیگیری کند و علاوه بر اصلاح در سال جدید باید برای امسال نیز اصلاحیه بدهند و هفته اینده پیگیری جدی شروع می شود.

۴ – کارگران بیکار شده ؛

میشدوان واگذار شده و مقرر شده که نیروهای بومی به کار گرفته شوند.
اگر تخلفی صورت گرفته کارگران به اداره کار مراجعه کنند و اداره مذکور به نماینده مردم ارجاع می دهد.

حسن محمدی رئیس شورای شهر و عضو شورای شهرستان :

۱. ۳۵ نقطه الحاقی بهاباد و چاه گز ؛

چاه گز به بهاباد واگذار نشده است و تا لحظه ای که نظر کارشناسی نیاید هیچ واگذاری صورت نمی گیرد و اگر قرار باشد اتفاقی بیفتد به طور شفاف به مردم اعلام می کنیم .
– ما معتقد هستیم اگر قرار است تغییری در مورد چاه گز صورت گیرد باید در مرز بافق، بهاباد و اردکان همزمان بررسی و بازگردانده شود چون دهستان بندی همزمان صورت گرفته است .
-در خصوص ۳۵ نقطه هم در حال پیگیری هستیم، مقدمات اولیه اماده شده ،استانداری تایید کرده و به کمیسیون فرستاده است. کمیسیون باید ۳۵ نقطه را برگرداند اما با توجه به موافقت استانداری مشکلی ندارد اما زمان دقیق آن مشخص نیست.

۲.قطار درون استانی یزد؛

با پیگیری شورا و نماینده ، راه اندازی قطار درون استانی جهت جا به جایی بین شهرهای یزد که از بافق نیز عبور کند مطالبه شده است.

۳.سایت شورای بافق ؛

بزودی بروزرسانی می شود و مسائل اطلاع رسانی می شود .

۴. جاده باقرآباد ؛

مالکین زمین های آنجا قیمت های کاذبی در نظر گرفتند و کندی کار به دلیل عدم نقدینگی است اما در دست بررسی است و بیش از ۲۰ پلاک خریداری شد.

پ.ن : شفاف سازی میزان دریافتی شورا در خبر بعدی منتشر می شود.

خالقدادی

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *