برای اولین بار در شهرستان های استان یزد ،کانون سلامت در روستای مبارکه بافق راه اندازی شد.
به گزارش عصر بافق ، معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد در حاشیه افتتاح کانون سلامت مبارکه بافق گفت:این کانون برای نخستین بار در شهرستان بافق و شهرستان های استان یزد افتتاح شد و همزمان با این افتتاحیه این اقدام در 6 نقطه دیگر شهر یزد در حال اجراست.
محمد حسن لطفی افزود: کانون های سلامت طبق مصوبه قانونی وزارت کشور و وزارت بهداشت و درمان در محلات شهری و روستایی راه اندازی می شود.
وی هدف از ایجاد این کانون را مشارکت ساختارمند و آگاهانه مردم در امر همه جانبه سلامت اعم از سلامت جسم، روح و سلامت اجتماعی و معنوی بیان کرد و ادامه داد: با مشارکت مردم در مشکلات سلامتی خود و محله، مسوولان بهتر می توانند به حل مشکلات بپردازند.
معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد اشاره کرد: :تاکنون این اقدام در 22 نقطه استان یزد آغاز شده و در مرز افتتاح است و در شهرستان بافق نیز 14 کانون طراحی می شود و تا دهه فجر تمامی آنها افتتاح می شود.
لطفی به تشریح چگونگی فعالیت این کانون پرداخت و خاطر نشان کرد: مردم در یکی از گروه های موضوعی عضو می شوند و با انتخاب یک نفر به عنوان سرخوشه اصلی مشکلات محله نیازسنجی می شود و در مجمع سلامت محله به تصویب می رسد و پس از آن با مجمع سلامت شهرستان ارتباط می گیرد و در صورت نیاز به استان معرفی می شود.

خبر : پریسا رجبی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *