- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

بیداری، نظارت و پیگیری رمز توسعه و پیشرفت

همکاری بین مسوولان بافقی برای مرمت #حسینیه_قنبریه آغاز شد، این خبری بود که بعد از چند ماه پیگیری و نظارت مردم مخابره شد، نتیجه بیداری، نظارت، پیگیری و حساسیت مردم با توجه به اینکه این اثر تاریخی کنار خیابان اصلی قرار داشت این شد که به گفته #فرماندار بافق حسینیه قنبریه با هماهنگی ببن بخشی شهرداری، اوقاف و میراث مرمت و بازسازی شود.
آیا این حساسیت و پیگیری برای دیگر موارد و مشکلات شهر و به خصوص در مقوله حفظ آثار باستانی و بناهای ارزشمندی که از نیاکان ما به یادگار مانده که گنجهای آینده گردشگری به حساب می آیند نیز وجود دارد؟! تاکنون چند پیام، خبر و پیگیری برای نگهداری #حسینیه_خواجه ها دیده ایم، خوانده ایم و یا شنیده ایم؟! آیا اگر این حساسیت و علاقه به پیگیری مسائل شهر در اهالی روستای صدرآباد بافق وجود داشت #قلعه زیبای #سردر_صدر آباد که بخش اصلی آن به تلی از خاک تبدیل شده به این روز افتاده بود و در آن گوسفند نگهداری می شد؟! چند نفر از مردم بافق و یا لااقل ساکنان نزدیک به #حمام_ملامراد می دانند اکنون این بنای ارزشمند در چه وضعیتی قرار دارد؟! آیا #بقعه متبرکه #قاضی_میرجعفر و اماکن به جا مانده از زندگی مردم قدیم بافق در شرایط ایده آل نگهداری قرار دارد؟
و اگر در شهرستان دقت کنیم و برایمان مهم باشد هزاران از این موارد هست که نیاز به پیگیری دارد تا به سرانجام رسد، باشد تا روزی که هر شهروند به مشکلاتی که حتی شاید به او هم ربط نداشته باشد حساس بوده و در جهت رفع آن تلاش کند.
شورای سردبیری عصر بافق