رئیس اداره اوقاف بافق : حتی یک ریال بودجه به اداره اوقاف نمی دهند !

به گزارش عصر بافق ؛ در حاشیه بازدید از حسینیه قنبریه ، ماشاالله گلچین در گفت و گو با خبرنگار ما در مورد تعداد اماکن باستانی وقفی در بافق و نحوه رسیدگی به آن ها گفت : تعدادش را نمی دانم و در طی جلساتی که با شهرداری و میراث فرهنگی برگزار می کنیم آن ها را ساماندهی میکنیم اما به شما جواب جزیی نمیدهم  .
وی در خصوص میزان بودجه ای که به اوقاف تخصیص یافته بیان داشت : هیچی ! حتی یک ریال بودجه به اداره اوقاف نمی دهند و فقط  سالانه برای مساجد ۲۰ میلیون تومان به ما می دهند.
رئیس اوقاف در پاسخ به اینکه در خصوص تعمیر بناهای تاریخی وقفی به شما پولی نمی دهند ؟  گفت : وظیفه میراث فرهنگی هست.
( لیلی رنجبر مسوول میراث فرهنگی که در آنجا حضور داشت با شنیدن این حرف گفت : بناهای تاریخی وقفی درآمد موقوفه دارند و واقف قید کرده که خرج مرمت بنا کنند اگر وظیفه میراث هست اوقاف باید این پول را بگیرد و به من بدهد تا برای مرمت آن ها هزینه کنم! )
گلچین در ادامه در خصوص مرمت مسجد جامع و درآمد موقوفه آن بیان داشت :  مسجد جامع موقوفات دارد و اداره اوقاف موظف است موقوفات را گرفته و خرج مرمت آن کند.
رئیس اوقاف افزود : با پیگیری هایی که کردم متوجه شدم برخی مستاجران سالیان سال هست که اجاره ندادند اما ظرف چند ماه اینده اجاره وصول میشود و مرمت انجام می گیرید.
گلچین در مورد چارت سازمانی اداره اوقاف تصریح کرد : ۶ کارشناس باید در اداره  باشند ولی در حال حاضر سه نفر هستند.
وی افزود : پیگیر هستیم تا طی دوماه آینده یک نیروی کارشناس حقوقی جذب شود.
رئیس اوقاف در خصوص علت رفتن نیروهای اوقاف عنوان کرد : دست ما نیست و کار اوقاف زیاد هست و وقتی کارمند با این حجم کاری مواجه میشود تمایلی به ماندن ندارد.
گلچین ادامه داد : خود کارمند تمایل به ماندن ندارد و ما اصراری بر ماندن و یا رفتن کسی نداریم اما از ظرفیت پرسنل استفاده می کنیم .
وی در پایان در خصوص مرمت حسینیه قنبریه خاطر نشان کرد : طی صورت جلسه مقرر شد اوقاف عرصه و اعیان حسینیه را با قیمت کارشناسی در اختیار شهرداری قرار بدهد  و بعد از اتمام عملیات عمرانی با نظر کارشناس تهاتر انجام بگیرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *