نماینده یزد #موسوی در اظهار نظری در خصوص مراحل تغییر #حوزه_های_انتخابیه استان سعی کرده تلویحا به #صباغیان، تنها نماینده ای که برای برقراری بیشتر و بهتر #عدالت پافشاری می کند حمله کند، این روش برخورد و صحبت از نماینده استان ما را یاد اظهار نظر ایشان در بحث آب که به زعم رسانه های یزدی عجیب بود انداخت که گفته بود “حمله به تجهیزات انتقال آب استان باز هم اتفاق خواهد افتاد، ما باید صبور باشیم” در این مقوله نیز #موسوی سعی کرده به خواننده القا کند که اگر تغییر و تفکیک حوزه های انتخابیه در این دوره اتفاق نیفتاد مقصر اصلی کسی نیست جز صباغیان!!!
وی گفته: “مجمع نمایندگان استان برای تصمیم‌گیری در مورد حوزه‌های انتخابیه به توافق نرسیدند و همین مورد بررسی این موضوع را در کمیسیون شوراها به تعویق انداخت و مصوبه این کمیسیون مبنی بر تغییر حوزه‌های انتخابیه که مورد تایید 3 نماینده استان و مسئولان استانداری نیست، در دستور بررسی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار دارد. موضوع تغییر حوزه‌های انتخابیه در کمیسیون شوراها بررسی شده و در نوبت دستور کار هیات رئیسه قرار دارد، اما به دلیل فوریت نداشتن، هنوز در صحن مطرح نشده است. اگر این موضوع تا قبل از بودجه 98 مطرح شود، قابل بررسی در سال جاری است و اگر نیاید، به سال آینده موکول می‌شود. در سال آینده بعید می‌دانم با توجه به نزدیکی به انتخابات و بار مالی، سیاسی و اجتماعی زیاد آن، تغییری در حوزه‌های انتخابیه صورت گیرد.”
موسوی اما نگفته با کدام دلیل، منطق و معیار #اردکانی که قبلا با بی عدالتی محض مستقل شده و پنج دوره متوالی نماینده بومی در مجلس داشته و از قبل این امر به شدت برخوردار شده در طرحهای پیشنهادی دوباره مستقل مانده است؟؟!! چیزی که به ذهن ما می رسد #معامله_ای_درونی است که بین سه نماینده مخالف و در جهت سبک تر شدن حوزه های خود حتی به قیمت نابودی و محروم تر شدن شش شهرستان کمتر برخوردار شکل گرفته است، سکوت موسوی در قبال ادامه استقلال ناعادلانه اردکان و سبک شدن یزد با رد کردن اشکذر و گرفتن یک نماینده دیگر، سکوت دهقانی فیروزآبادی در قبال ادامه استقلال ناعادلانه اردکان و رد کردن تفت و قرار گرفتن در کنار اشکذر محروم تا در دوره بعدی به راحتی اشکذر را نیز رد کند، ای کاش دوستان کمی صباغیانی فکر می کردند، برای نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور با توجه به اینکه بافقی است این دو شکل تفکیک مورد مناقشه تفاوتی ندارد، پس چرا هزینه این مخالفت را به جان خریده؟! ای کاش کمی دغدغه های مناطق محروم استان را درک می کردید و کمی استانی فکر می کردید.
جناب موسوی، چرا و با کدام دلیل و منطق میبد که به لحاظ قرار گرفتن ناعادلانه در کنار تفت و داشتن ۵ دوره نماینده بومی در مجلس که از قبل این امر به شدت برخوردار شده و با وجود دو حوزه سه شهرستانی (در طرح مورد حمایت تیم سه نفره مخالف)، باید با رد کردن تفت و در کنار اشکذر قرار گرفتن دوباره سبک تر شود؟!
نماینده محترم یزد، تبعات بعدی تفکیک مورد نظر سه نماینده مخالف که با نگاه صرف و بسته شهرستانی، صورت گرفته و شرایط آینده استان را به شدت پیچیده تر می کند را چه کسی پاسخگوست؟ شرایطی که استان را دقیقا و شدیدا به سمت شمالی جنوبی شدن بیشتر پیش خواهد برد و موجب نارضایتیهایی در مناطق محروم استان در آینده خواهد شد.
جناب آقای موسوی، با طرح شهرستان یزد با ۶۵۰ هزار نفر دو نماینده، اردکان با ۹۷ هزار نفر یک نماینده، میبد با جمعیت ۱۰۰ هزار نفر با شهرستانی کوچک یک نماینده، تفت و ابرکوه و خاتم یک نماینده، بافق و مهریز و بهاباد با یک نماینده تعادل برقرار می شود؟؟؟!!!
و اما موسوی با زرنگی تمام گفته سه نفر از مجمع نمایندگان استان با طرح مورد نظر صباغیان مخالفند اما نگفته که نظر کمیسیون شوراهای مجلس که با دید فرا شهرستانی و فرا استانی به این مقوله نگاه می کنند دقیقا با نظر صباغیان منطبق هست و کسانی که مقابل نظر کمیسیون تخصصی شوراهای مجلس ایستاده اند و سیر رسیدگی، تفکیک و تغییر را ممکن است طولانی تر کنند و به تبع آن انجام این امر در این دوره منتفی شود همین خود شخص ایشان و دو نفر دیگر مخالف هستند و نه صباغیان.
پ.ن.۱: جناب موسوی عزیز با افکار عمومی بازی نکنید، البته که از ترکیب به شدت ناعادلانه فعلی که نتیجه بی عدالتی بزرگ صورت گرفته قبل است انتظار دیگری نمی رفت.
پ.ن.۲: جناب موسوی و جناب دهقانی، طول کشیدن داستان تفکیک حوزه های انتخابیه و بلاتکلیف ماندن آن نه به نفع شماست نه به نفع صباغیان؛ لطفا با طرحی که لااقل به عدالت نزدیک تر است همراه شوید تا خدای نکرده با روزی مواجه نشوید که ببینید همگی از تنها شهرستان مستقل و نماینده پنجناتور آن رودست خورده اید و آن روز است که دیگر کاری جز حسرت خوردن از دستتان ساخته نخواهد بود.
پ.ن.۳: از برخی رسانه های بافق بیش از این توقع است.
شورای سردبیری عصر بافق

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *