توفان یزد نوشت؛ “سپنتا نیکنام فیش حقوق دریافتی خود از شورای پنجم را منتشر کرد، دیگر اعضا هم منتشر می کنند!؟ کدام اعضا بیش از سه میلیون و پانصد هزار تومان در ماه دریافت کرده و راننده هم دارند؟”
هر چند انتقادهایی به روش #محمدرضا_صباغیان و عملکرد نماینده بومی در حوزه خودش و مشکلات شهرستان بافق داشتیم اما از انصاف دور نشویم هر ایرانی باید آرزو کند تمام نمایندگان، صباغیان باشند که اگر بودند وضعیت حال حاضر این چنین نبود‌.
#شفافیت در تمام امور کمک به برقراری عدالت اجتماعی و رضایت مندی بیشتر در جامعه خواهد کرد، به خصوص شفافیت در امور مالی و بالاخص #فیشهای_حقوقی کارمندان دولت و رئیس، روسا؛ فیشهایی که حیات خلوتی شده بود و هست برای رسیدگی به ژنهای خاص و پاداشهای آنچنانی به مدیرهای خاص تر و ایجاد تبعیض بیشتر و فاصله طبقاتی شگرف تر در جامعه که در نهایت نارضایتی بیشتر مردم را در پی خواهد داشت.
اولین قدم نماینده بافق در مجلس شورای اسلامی درخواست انتشار فیش حقوقی رئیس جمهور بود، خب برای شروع شفافیت مالی و بیشتر حقوقی از یک جایی باید شروع کرد و چه کسی بهتر از رئیس جمهور منتخب مردم؟! و این درخواستی شجاعانه بود که حتی برای خود مجلسیها و شخص صباغیان به شدت هزینه داشت و روشن کردن نورافکن و قرار گرفتن در اتاقک شیشه ای هزینه هایی بیش از این نیز دارد که اکثر مسئولان و حتی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از آن گریزانند؛ مصداق بارز این داستان، طرح شفافیت در آرای نمایندگان مجلس بود که با کمال تعجب فقط ۲۹ نفر حاضر به امضا آن شدند که باید خود خواند حدیث مفصل از این مجمل!!
القصه، اقدام انقلابی صباغیان در مجلس هر چند تبعات زیادی داشت ولی به عنوان الگویی خوب و کشوری شناخته شد تا شروعی باشد بر شفافیت بیشتر و راستی آزمایی مسئولان و حتی نمایندگان مردم در مجلس و یا فرقی نمی کند در شوراهای اسلامی شهر؛ #سپنتا_نیک_نام یکی از آن افراد است که فیش حقوقی و دریافتی خود را جهت اطلاع مردم منتشر کرده است؛ و در نهایت آیا شورای اسلامی شهر و شهرستان بافق هم حاضرند فیش حقوقی و دریافتی خود را منتشر کنند؟! به نظر شما اولین کسی که چراغ این خانه را روشن می کند چه کسی خواهد بود؟!
شورای سردبیری عصر بافق

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *