از تخریب بخشی از #حسینیه_قنبریه بافق با آن حواشی خاص چند ماهی گذشته اما دریغ از یک اقدام عملی در خصوص جمع آوری #نخاله_های قسمت تخریب شده و استحکام بخشی قسمت اصلی حسینیه که اتفاقا ثبت ملی هم شده است. امری که به اداره #اوقاف و اداره #میراث_فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بافق مربوط می شود. هر روز که می گذرد معنی پیگیری #رئیس_غیر_بومی اداره #اوقاف بافق و حضور ده روز یکبار یا پانزده روز یکبار #مدیر_کل اوقاف استان در بافق را بهتر درک می کنیم. ظاهرا همان حضور آن هم به محض تخریب در محل حسینیه، کل پیگیری بوده که اداره اوقاف می توانسته در این زمینه انجام دهد و مدیر کل محترم نیز در حضورهای ده روزه در بافق سرشان به جاهای دیگری گرم است و فرصت رسیدگی به بناهایی که ثروتهای ماندگار بافق هست را ندارند.
از مشکلات عدم پیگیری استحکام بخشی بنای اصلی و جمع آوری نخاله های خرابی سابق، می توان به امکان خرابی بنای اصلی، زشت کردن چهره شهر با توجه به اینکه نخاله ها کنار خیابان اصلی رها شده، بسته شدن پیاده رو و سد معبر مردم اشاره کرد که البته بی خیالی مسئولین امر در خصوص رسیدگی به این مشکل به تازگی صدای کسبه نزدیک این حسینیه را نیز درآورده است.
صاحب فروشگاهی در نزدیکی حسینیه قنبریه در تماس تلفنی با عصر بافق ضمن اعلام نارضایتی خود و اعلام مشکلات بالا، گل شدن در صورت بارندگی، بلند شدن گرد و خاک در صورت وزش باد را نیز از مشکلات دیگری که کسبه و مردم را آزار می دهد عنوان کرده و از ما خواسته به مسئولین مربوطه این موارد را گوشزد کنیم.
هر چند که ما بارها قبلا نوشتیم اما چشم دوباره می نویسیم و از اینکه به سایت خودتان اعتماد دارید ممنونیم. اما این دفعه دیگر به رئیس غیر بومی اداره اوقاف امیدی نداریم؛
جناب آقای زاده رحمانی، فرماندار محترم بافق، شما که تاکنون نشان دادید دوست دار اماکن تاریخی هستید و در این زمینه اقدامهای عملی شما نیز زبانزد خاص و عام نیز هست، لطفا به این مشکل رسیدگی کنید. خداوند به شما توفیق روزافزون خدمت عطا فرماید.
شورای سردبیری عصر بافق

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *