هفته گذشته یکی از اشنایان از یزد برای دید و بازدید امده بودند، بهمراه فرزندان تکالیف درسی انها را هم اورده بودند تا روز تعطیل انها را انجام دهند!
عصر پنجشنبه گذشت و صبح جمعه رسید، ساعت نه صبح والده انها را برای انجام تکالیفشان صدا می زد، به بزرگتر گفت که شما خود تکالیفت را انجام بده تا من به پسر کلاس اولی برسم به فرزند دیگر که کلاس سوم بود گفت که تکالیف ریاضی را انجام بده و اگر مشکلی داشتی بگو!
بعد به سراغ گوشی موبایل خود رفت تا تکالیف کلاس اولی را ببیند!! در تلگرام معلمشان گفته بود که درس سوم فارسی به عنوان تکلیف شب نوشته شود ،ریاضی درس چهارم خوانده شده و تمارین ان انجام شود درس علوم نیز خوانده شود!!

نوبت به پسر کلاس سومی رسید،دید که تکالیف ریاضی را اشتباه انجام داده ، هر چقدر که با او کار میکرد چیزی متوجه نمی شد! تعجب کردم و پرسیدم مگر معلمشان با انها کار نمی کند!!
در جواب گفتند معلمشان بعنوان سرباز معلم در مدرسه تدریس می کند و برای دانش اموزان دلسوزی نمی کند!! هر روز در تلگرام پیام می گذارد که درس … بعنوان تکلیف انجام شود ، وقتی هم که با فرزندمان تکالیف را انجام می دهیم مثل اینکه اصلا در کلاس حضور نداشته که چیزی یاد نگرفته است! و خود باید درس را از اول به او یاد بدهیم تا متوجه شود.
تکالیف مدرسه فرزندان هم برای ما معضلی شده، چون کارهای روزانه خود را باید کنار بگذاریم تا به درس انها رسیدگی کنیم، فرزند بزرگتر هم در درس ریاضی مشکل دارد و از پایه ضعیف است و برای اینکه فرزند دیگرمان به این مشکل نرسد مجبوریم از کار و زندگی خود زده و به تکالیف انها رسیدگی کنیم.

حال که دقت می کنم می فهمم که چرا سرباز معلم در مدارس زیاد شده اند و چرا دانش اموزان در درسهای خود ضعیف هستند!

گویا این داستان فراگیر شده و در شهرهای دیگر هم این ماجرا ادامه دارد!!

یادش بخیر زمانهای گذشته وقتی خود در کلاس اول درس می خواندیم تابلویی بزرگی سر درب ورودی به کلاسها بود که نوشته بود معلمی شغل انبیاء است.

ولی الان باید گفت که معلمی شغل انبیاء بود!!!

محمود حاجی محمدی

برچسب ها : ,
  1. ناشناس

    اقای حاجی محمدی کودکان ما در مدرسه … همین مشکل سرباز معلمی را دارند که درسهای انها هم ضعیف می باشد و کسی بفکر حل مشکل نیست۱

  2. ناشناس

    با سلام.من از مسئولین محترم سوال دارم.اگر شما به یک بیمارستان بروید و ببینید یک نفر که مسئول پانسمان است ، پشت میز آقای دکتر نشسته و مشغول طبابت است عکس العمل شما چیست.همین اتفاق برای بچه های ما در بعضی مدارس درحال انجام است اگر دیر بجنبید همین ذره علم هم که مانده از بین خواهد رفت.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *