مواد لازم :
گوشت (چرخکرده) ۱۵۰ گرم
فلفل دلمه ای ۲عدد
رب گوجه فرنگی یک قاشق مرباخوری
قارچ ۲۰۰گرم
پیاز ۱عدد
سوسیس ۲۰۰گرم
آویشن به میزان لازم
پنیر پیتزا به میزان لازم
سس کچاپ به میزان لازم

طرز تهیه :

ابتدا پیاز را رنده کرده و در روغن سرخ کنید.گوشت را به پیاز اضافه کنید و مقداری نمک و فلفل اضافه کرده و با حرارت ملایم آن را سرخ کنید قارچ خرد شده را به گوشت اضافه کنید و با بعد رب گوجه فرنگی یه تفت دهید تا سرخ شود درب ظرف را گذاشته و اجازه دهید مواد کمی بپزه .

خمیر جادویی را داخل ظرف چرب شده فر پهن کنید و داخل فر از قبل یه ربع گرم شده با درجه حرارت 180 به مدت 10 تا 15 دقیقه میذارید تا کمی خمیر نیم پز بشه بعد از پخت اولیه خمیر روی آن مقداری سس کچاپ بریزید و خوب پخش کنید.و بعد مقداری پنیر پیتزا پهن می کنی رو خمیر و بعد مواد را گوشتی را روی خمیر بریزید و فلفل دلمه ای که ریز خرد کردید و با پنیر پیتزا روی آن را کاملا بپوشانید. و حلقه های سوسیس رو آن می چیندید و ادویه آویشن می زنید و داخل فر به مدت 10 میذارید تا کمی پنیر آب بشه دوباره سینی پیتزا از فر بیرون میارید و کامل با پنیر پیتزا را روی آن می پوشانید و برای ۲۰ دقیقه بگذارید داخل فر تا خوب ترد و برشته و پخته بشود.

نکته : برای اینکه خمیر پیتزاتون داخل فر خوب پخته بشه و خشک نشه و ترد و نرم باشه داخل فر یه قابلمه آب بذارید.

مواد لازم برای تهیه خمیر پیتزا

روغن 6 قاشق غذاخوری
آرد همه منظوره 3 لیوان
مایه خمیر فوری ۱ قاشق غذا خوری
تخم مرغ 1 عدد
آب ولرم یک لیوان
نمک ۲/۵ قاشق چایخوری
شکر 1 قاشق غذا خوری

طرز تهیه خمیر پیتزا

در کاسه ای شکر ، مایه خمیر ، و کمی آب ولرم که دست رو نسوزاند مخلوط کنید و به مدت 15 دقیقه بذارید تا مایه خمیر عمل آید . تخم مرغ رو هم زنید تا از لختگی بیرون بیاد بعد روغن و آرد و نمک و آب را با هم مخلوط کنید تا همه مواد خوب باهم ترکیب شوند بعد از اینکه آرد حسابی به خورد مواد رفت و خوب ورز دهید تا یه خمیر لطیف و عاااالی بدست بیاد . و به مدت 1 تا 2 ساعت جای گرم بذارید تا خمیر ور بیاد و حجمش دو برابر بشه .

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *