استاندار یزد، معاون سیاسی استاندار، نهادهای نظارتی و امنیتی استان هر روز که از عدم پیگیری، اهمال در پیگیری، کوتاهی در پیگیری، فرار از پیگیری و یا دادن اولویت پایین و آخر به پیگیری موضوع ابهام بزرگ و جابجایی قریب به ۷۵۰ کیلومتر مربع از خاک شهرستان بافق شامل معادن و منابع غنی معدنی، سفره آبهای زیرزمینی و … به اردکان همراه با شبهات فراوان و تخلفات قانونی بسیار می گذرد، متاسفانه آتش کینه و دشمنی بین مردم دو شهرستان که سالها در کنار یکدیگر به دوستی، درستی و نیکی زندگی کرده اند نیز شعله ور تر شده و معلوم نیست این داستان شوم البته از سمت بافقیها با این روش برخورد مسئولان استانی با مسئله به این مهمی به کجا ختم خواهد شد! این اتفاق ناخوشایند که توسط سیاسیون و با دلایل کاملا روشن در گذشته صورت گرفته اکنون باعث شبهه و ابهام بزرگ بین مردم دو شهرستان شده است.
سوال اساسی، وظیفه استاندار، معاون سیاسی استاندار، نهادهای نظارتی و امنیتی استان و کشور در قبال این ابهام بزرگ و مطالبه مردم یک شهرستان چیست؟! قطعا جواب هر چه باشد انفعال در این زمینه و عدم پاسخگویی نیست، باید هر چه سریعتر نسبت به طرح موضوع و حل و فصل آن اقدام شود.
متاسفانه پس از سالها پیگیری و جمع آوری قریب به ۳۰۰۰ برگ مستند در این خصوص از طرف شهرستان بافق، مسئولین استان یزد هنوز در خم یک کوچه اند و اذعان دارند که هیچ ابهامی در این زمینه وجود ندارد. در صورتی که اگر این کار قانونی انجام شده و هیچگونه ابهامی وجود ندارد باید از برگزاری جلسه و حل و فصل موضوع یکبار برای همیشه استقبال شود، پس چرا از تشکیل جلسه بررسی موضوع هراس دارند؟
یکبار دیگر جواب دکتر طالبی، معاون سیاسی استاندار را در پیج بافق رسا با دقت بیشتری بررسی کنیم “بنده همه نمایندگان رسانه ها و فعالین فضای مجازی بافق را به یک نشست روشنگری در خصوص مرزهای تقسیماتی و اهداف پشت پرده برخی پیگیریها دعوت می کنم”
از همین جواب کوتاه کاملا مشخص است که جناب دکتر از پیگیری کنندگان واقعی مرزهای جغرافیایی از دست نرفته بافق عصبانی هستند و می خواهند به جای تمرکز روی برگزاری جلسه و رفع اساسی مشکل یکبار برای همیشه، در خصوص اهداف پشت پرده برخی پیگیریها روشنگری کنند. جناب دکتر مردم بافق خاکشان را و یا لااقل رفع ابهام و تشکیل جلسه بررسی می خواهند نه اهداف پشت پرده برخی پیگیریها را، همانطور که مستحضرید در ماههای پایانی شورای چهارم و پس از سالها پیگیری، وزارت کشور بالاخره وجود ابهام در مرزهای بافق و اردکان را پذیرفت و به استانداری یزد دستور بررسی داد، سوال؛
– چرا استانداری، شخص میرمحمدی اردکانی و جنابعالی دریافت چنین نامه را تکذیب کردید تا شورای چهارم به پایان برسد؟!
– آیا ارتباطی بین پیگیری مرزهای جغرافیایی، پذیرفتن ابهام از طرف وزارت کشور و دستور بررسی به استاندار یزد، نامه ارسال شده و تحت فشار قرار گرفتن جنابعالی و استاندار سابق و شایعاتی در خصوص برخی افراد شورای چهارم وجود دارد؟!
– با چه ساز و کاری وجود یا عدم وجود این ابهام بزرگ را بدون اطلاع مسئولین دو شهرستان بررسی کردید؟!
– با کدام مدارک و مستندات به این نتیجه رسیدید که هیچگونه ابهامی در مرزهای جغرافیایی بافق و اردکان وجود ندارد؟!
پ.ن.۱: لطفا نامه ای که از طرف استانداری و با اطلاع جنابعالی برای وزارت کشور ارسال شد را برای روشنگری موضوع تقسیمات کشوری رسانه ای کنید.
پ.ن.۲: به اکانت اینستاگرام بافق رسا پیشنهاد می کنیم که اگر جناب دکتر جواب ما را ندادند که به احتمال زیاد مثل گذشته نمی دهند، لطفا این سوالات را در بافق رسا کار کنید شاید آنجا جواب دادند.
شورای سردبیری عصر بافق

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *