از عوامل اصلی #توسعه و شاخصه های مهم در زمینه های مختلف می توان به مساحت، جمعیت، قدمت فرمانداری، فاصله تا مرکز استان و … و از فاکتورهای اساسی در تخصیص #بودجه و #نیروی_انسانی، جمعیت، تعداد شهرها، بخشها، دهستانها و روستاها می باشد.
بافق و اردکان همزمان با هم به شهرستان ارتقا پیدا کرده اند ولی متاسفانه مسئولین شهرستان ما به این فاکتورها اهمیت چندانی نداده و هیچ اقدامی در زمینه گسترش بیشتر انجام نداده اند که هیچ بلکه در سال ۸۸ نیمی از مساحت شهرستان را به همراه یک بخش (بهاباد) براحتی از دست داده اند و به همین جهت جزو شهرستانهای استثنایی کشور محسوب می شویم اما اردکان با توجه به نفوذ و اطلاع سیاسیون خود در داستان شهرسازی، بخش و دهستان سازی فعال بوده است.
میبد نیز که در زمان ارتقاء بافق به شهرستان، بخشی از شهرستان اردکان بوده و بعد از بافق به شهرستان ارتقاء پیدا کرده اکنون دارای سه شهر میبد، بفروئیه و ندوشن و سه بخش مرکزی، بفروئیه و ندوشن است.
داستان بخش سازی برای شهرستان بهاباد (بخش آسفیچ) به زور انتقال مشروط ۳۵ نقطه از بافق، آمارسازی و … را که همگان به یاد دارند، اکنون با توجه به تک بخش بودن بافق و دو بخش بودن شهرستان بهاباد، بودجه این دو شهرستان تفاوت چندانی خیلی زیادی با هم ندارد.
در حال حاضر چند سالی است که سیاسیون بافق از خواب غفلت بیدار شده اند و مدتی است برای جبران این خسارت محض و کم کاری گذشته تصمیم به ارتقاء دهستان سبزدشت به بخش گرفته اند که این امر نیز مانند مطالبات دیگر شهرستان در اما و اگرهای مختلف گیر کرده و تاکنون نتیجه ای در پی نداشته است.
پ.ن.: شهرستان بافق با وجود دهستان سبزدشت و مبارکه دارای تنها یک بخش مرکزی و شهرستان بهاباد دارای دو بخش مرکزی و آسفیچ است.
شورای سردبیری عصر بافق

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *