سلام دوستان عزیزم یه نون خوشمزه با بافت سبک و لطیف که می تونید برای عزیزانتون در هر زمان به عنوان میان وعده درست کنید . برای صبحونه و عصرونه و هر زمان

.مواد لازم
آرد ۳۵۰ گرم (حدودا دو و یک سوم لیوان)
تخم مرغ ۱ عدد
کره ۵۰ گرم
شکر ۵۰ گرم(حدودا ۳ ق غ)
پودر خمیر مایه ۷ گرم ( حدودا ۱ ق غ سرصاف)
نمک نصف ق چ
شیر ولرم ۱۵۰ میلی (حدودا دو سوم لیوان)

برای مواد میانی
کره آب شده .. شکر .. کشمش پلویی به دلخواه.. دارچین

طرز تهیه

نصف شیر ولرم رو همراه با یک قاشق شکر و پودر خمیر مایه مخلوط کردم و در ظرف رو گذاستم تا ۱۰ دقیقه به عمل بیاد .
توی یه ظرف بزرگتر یه تخم مرغ رو کمی با چنگال زدم تا از لختگی در بیاد و بعد شکر و کره نرم و مابقی شیر و نمک رو ریختم و بعد خمیر پایه عمل اومده رو اضافه کردم و بعد آرد رو الک کردم و داخلش ریختم و شروع کردم به ورز دادن . همیشه آرد میزانش تقریبی هست و به اندازه تخم مرغ و خود آرد ها این میزان کم و زیاد میشه پس تا جایی آرد رو اضافه کردم که خمیر به دست نچسبه . ریختن آرد زیادی هم لطافت نون و خمیر رو می گیره . ۱۰ دقیقه ورز دادم .
داخل طرف تمیز قرار دادم و روش رو پوشوندم و محیط نسبتا گرم یک و نیم ساعت استراحت قرار دادم .
بعد پف خمیر رو با ورز دادن گرفتم و خمیر رو به دو قسمت تقسیم کردم و کمی روی صفحه کار آرد پاشیدم و خمیر رو با وردنه به قطر نیم سانت پهن کردم و به شکل مستطیل در آوردم .
کمی کره نرم و بعد کمی شکر و بعد کشمش ریختم و رول کردم . برای چسبیدن کناره های خمیر هم می تونید از کمی آب استفاده کنید . بعد برش دادم . قسمت دیگه رو هم به همین روش فقط این بار کمی دارچین هم ریختم .
داخل سینی فر که کاغذ روغنی انداختم چیدم و روش رو پوشوندم ۲۰ دقیقه استراحت دوم .
بعد رومال یه زرده تخم مرغ و زعفران و ۱ ق م شیر مخلوط و زدم و به دلخواه روش خلال بادام و یا پسته و یا کنجد یا هرچی دیگه دوست دارید می تونید بریزید .
داخل فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قرار دادم . ظرف حاوی آب هم درون فر کمک به لطافت نون ها می کنه .

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *