فرماندار بافق در جلسه انجمن میراث فرهنگی شهرستان بافق به تخصیص اعتبار جهت تملک یک بنای تاریخی به عنوان مرکز آموزش صنایع دستی در سال جاری خبر داد.
به گزارش عصر بافق؛ جلسه انجمن میراث فرهنگی بافق با حضور فرماندار، بخشدار مرکزی، مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، شهردار و برخی دیگر از اعضای عضو این انجمن در محل دفتر کار زاده رحمانی برگزار شد.
فرماندار بافق در این جلسه با اشاره به اهمیت حفظ هنر صنایع دستی شهرستان از تخصیص اعتبار جهت تملک یک بنای تاریخی به عنوان مرکز آموزش صنایع دستی در سال جاری خبر داد.
محمد زاده رحمانی پیرامون توسعه زیر ساخت صنعت گردشگری شهرستان نیز عنوان کرد:لازمه تسهیل در ارائه خدمات کمپ های گردشگری به گردشگران فراهم شدن زیرساخت لازم می باشد که در این زمینه نیز بخشی از اعتبار شهرستان در سال جاری را جهت ایجاد و توسعه زیرساختهایی از جمله، آب ، برق، گازو جاده دسترسی اختصاص داده می شود.
در ادامه این جلسه مسئول نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان نیز به بیان گزارشی از اقدامات صورت گرفته درسه حوزه کاری خود از جمله گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی پرداخت.
لیلا رنجبرعنوان داشت: راه اندازی مجموعه های بوم گردی و 2 سفره خانه سنتی در روستاهای رضاییه و صدرآباد، انعقاد تفاهم نامه خواهر خواندگی و عضویت در گروه گشکا از جمله اقدامات در حوزه گردشگری شهرستان در سال جاری می باشد.
وی افزود: چاپ تمبر اختصاصی صنایع دستی حصیری، تجلیل از پیشکسوتان عرصه صنایع دستی شهرستان، برگزاری دوره و مسابقات در عرصه صنایع دستی و مرمت سه خانه تاریخی، مرمت بخشی از کاروانسرای خان و مرمت باغ عمارت ، افتتاح محور حوض بازو و دفتر کانون بافق شناسی نیز از جمله اقدامت صورت گرفته در بخش میراث فرهنگی شهرستان می باشد.
در ادامه این جلسه هر یک از حاضرین به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود جهت بهبود وضعیت موجود در این بخشها پرداختند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *