بعد از نوشتن متن “عدالتی که ذبح شد / اردکان مستقل ماند” همچنان و به اشتباه فکر می کردیم که نماینده مظلومترین و محرومترین حوزه انتخابیه کشور، #صباغیان نیز این طرح، ادامه #بی_عدالتی و نهادینه کردن اشتباه گذشته را امضا کرده که متنی خواندیم تحت عنوان “جای خالی امضاء رئیس مجمع نمایندگان استان، صباغیان در تقسیم بندی و تفکیک حوزه های جدید” که باعث شد دوباره #امید به اصلاح در ما زنده شود.
امیداریم در همیشه روی یک پاشنه نچرخد، ساز بی عدالتی بزرگ که ۲۰ سال گذشته کوک شده، به زباله دان تاریخ سپرده شود اما لابی سنگین مجلسی و رسانه ای همزمان با هم علیه تنها سر دهنده ندای عدالت و رفع تبعیض ناجور شکل گرفته و حملات ناجوانمردانه ای که توقع آن از مجلس و نماینده های مردم نیست.
از نماینده اردکان و میبد که ظاهرا با هم بسته اند توقعی جز این نیست، چرا که در گذشته نیز این دو شهرستان با لابی و در حوزه های به شدت نابرابر توانسته اند برای پنج دوره متوالی نماینده بومی در مجلس داشته و استان را شمالی جنوبی کنند اما از نماینده یزد انتظار دیگری می رفت که ظاهرا اشتباه بوده است.
از یک طرف رسانه ای تفکیک حوزه های انتخابیه با طرحی که صباغیان امضا نکرده را تقسیم بندی رانتی نمایندگان مجلس نامیده و می نویسد: “تابش به نفع اردکان، دهقانی به نفع میبد و صباغیان به نفع بهاباد و بافق” و از طرف دیگر نقل قول عجیبی از سخنگوی کمیسیون شوراها ذکر می شود که گفته: “اعضای این کمیسیون با افزایش نمایندگان استان یزد مخالفت کردند” اما نگفته به چه دلیلی و بعد از بیست و چند سال با کدام قانون؟ آیا اساسا کمیسیون شوراها این اختیار و قدرت را دارد که از اجرای قانونی که بیش از ده سال از عدم اجرایش گذشته جلوگیری به عمل آورد یا خیر؟! و در ادامه و با کمال تعجب برخی رسانه های یزدی که انگار در یزد و استان یزد زندگی نمی کنند و از وضعیت شهرستانهای استان خبری ندارند به جای حمایت از نماینده ای که به تنهایی جلوی زیاده خواهی ها قد علم کرده سعی کرده اند وی را متهم به سهم خواهی کنند. در صورتی که اگر ذره ای تامل می کردند متوجه می شدند مخالفت با اضافه شدن نماینده و عدم تغییر حوزه ها به نفع چه کسانی است یا بهتر بگوییم برای چه کسانی اصلا اضافه شدن و یا نشدن تفاوت چندانی ندارد!
جناب آقای صباغیان لطفا به عنوان نماینده ما هیچ قرارداد #ناعادلانه_ای را امضا نکنید، تغییر ناعادلانه صورت گرفته در بیست سال گذشته را به گردن مرحومی افکنده اند که دستش از دنیا کوتاه بوده و توان دفاع از خود را ندارد، اشتباه امروز را آیندگان به نام چه کسانی رقم خواهند زد؟! جناب صباغیان اگر می خواهید خدا با شما باشد، همینطور در کنار محرومان استان قرار بگیرید، با این شانتاژها و پروپاگاندای رسانه ای تحت تاثیر قرار نگرفته و به خود ذره ای تردید راه ندهید.
در آینده سه اتفاق متصور است:
یک، طبق قانونی که اکنون هم اگر اجرا شود باز هم بیش از ده سال دیر انجام شده، دو نماینده به استان اضافه می گردد، عادلانه ترین حالت این است که دو شهرستانی که ۵ دوره متوالی نماینده بومی در مجلس داشته اند، صنعتی و چسبیده به هم نیز هستند در یک حوزه قرار بگیرند و فقط در این صورت است که بقیه شهرستانها در حوزه هایی نزدیک به عدالت قرار خواهند گرفت.
دو، با توجه به بهانه واهی بار مالی، یک نماینده به استان اضافه می گردد، در این صورت حتما و صد در صد باید دو شهرستان میبد و اردکان با هم در یک حوزه قرار بگیرند و اگر هر طرح دیگری مطرح شود ظلمی در حق کل استان است و مانند اشتباه مهلک قبلی در تاریخ ثبت خواهد شد.
سه، به فرض محال و بنا بر افاضات سخنگوی کمیسیون شوراها که دلایلش را ذکر نکرده اند هیچ نماینده ای به استان یزد اضافه نشود که قطعا مجمع باید در حوزه های انتخابیه فعلی بازنگری جدی صورت دهد.
آقای صباغیان در هر سه صورت حوزه شما، حوزه مرگ، بزرگترین و محرومترین حوزه انتخابیه کشور نیز دستخوش تغییر و به عدالت نزدیکتر خواهد شد، ما و محرومین استان (جدیدا ماها را شهرستانهای جنوبی می نامند) منتظریم فقط یک نفر در استان طرحی ارائه دهد تا با توجه به بی عدالتی بزرگ صورت گرفته در گذشته که همگان به آن اذعان دارند دو شهرستانی که از این محل منتفع شدند برای حتی یک دوره هم که شده کنار هم در یک حوزه قرار بگیرند.
شورای سردبیری عصر بافق

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *