دفاع صحیح بهتر از بده و بستان و لابی گری

روز چهارشنبه و در صحن علنی مجلس شورای اسلامی ۴منطقه ویژه اقتصادی برای استان یزد به تصویب رسید که ۳ منطقه آن از حوزه انتخابیه مهریز یعنی شهرستانهای ابرکوه،بافق و مهریز بود.

این مصوبه در حالی به ثمر رسید که قبل از آن و در مراحل اولیه تصویب در کمیسیونهای مربوطه، از شهرستانهای حوزه انتخابیه مهریز حرفی در میان نبود اما دفاع کارشناسی و متقن نماینده این حوزه یعنی محمد رضا صباغیان در خصوص پتانسیل های بالای این شهرستانها برای داشتن منطقه ویژه اقتصادی، تصمیم گیران را متقاعد کرد که اگر قرار است در استان یزد اسمی از منطقه ویژه اقتصادی باشد همین شهرستانهایی در اولویت هستند که تاکنون در این زمینه و بسیاری از زمینه های دیگر دیده نشده اند.

این اتفاق در حالی برای سه شهرستان ابرکوه ،بافق و مهریز رخ می دهد که شهرستان بافق پیش از این دارای کد گمرکی بوده و با تلاش نماینده و دیگر مسؤلین، شهرستان مهریز هم دارای کد صادراتی گمرک گردیده است.

مصوبه دیروز مجلس شورای اسلامی برای استان یزد و شهرستانهای حوزه انتخابیه مهریز نشان داد با دفاع منطقی و نظر کارشناسی یک نماینده مسلط به ظرفیتهای هر شهرستان بهتر از هرگونه بده بستان و به اصطلاح لابی گری هایی که نتیجه اش تضییع حقوق دیگران است می توان حقوق شهرهای مختلف را استیفا کرد و باید در این زمینه از زحمات صباغیان تشکر کرد.

لازم به ذکر است مصوبه دیروز مجلس شورای اسلامی در صورت تصویب شورای نگهبان و ابلاغ به استان و با تلاش و پیگیری مسؤلین مربوطه می تواند تاثیر مثبتی در توسعه اقتصادی این شهرستانها داشته باشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *