- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

بافق به گشکا پیوست

رئیس میراث فرهنگی-گردشگری شهرستان بافق : شهرهای کویری بافق، دامغان، زرند ، زهک و بجستان با تشکیل گروه گشکا ( مخفف گردشگری شهرهای کویری ایران )   بین خود پیمان خواهرخواندگی ایجاد کردند.

به گزارش عصر بافق ؛ لیلی رنجبر گفت:   اولین نشست گشکا (گروه گردشگری شهرهای کویری ایران) با حضور روسای ادارات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستانهای دامغان، زرند، بافق، زهک و بجستان به میزبانی زرند کرمان ۵ و ۶ شهریور ماه ۹۷ به منظور امضای تفاهم نامه و پیمان خواهر خواندگی بین پنج شهر فوق و ایجاد مسیر جدید گردشگری کویری برگزار شد.
وی ادامه داد : در این نشست که به دبیری اداره میراث فرهنگی شهرستان زرند و در این شهر برگزار شد با انعقاد تفاهم نامه خواهر خواندگی بر ضرورت همکاری همه جانبه مقامات ارشد و فعالین حوزه گردشگری در راستای توسعه گردشگری در این پنج شهرستان از استان های شرقی و جنوب شرقی کشور تاکید شد.

رئیس میراث گردشگری بافق افزود : در این نشست اداره شهرستان بافق نیز به عنوان یکی از شهرهای کویری که دارای پتانسیل های گردشگری بیشمار و دارای زیرساخت های مناسب گردشگری میباشد به عنوان عضو اصلی گروه گشکا متعهد گردید تا با پایبندی به اساس نامه گروه در راستای ارتقاء گردشگری شهرهای عضو فعالیت های خود را برنامه ریزی نماید.

رنجبر تصریح کرد : پیمان خواهر خواندگی رابطه ای دوستانه و هدفمند است که به منظور تبادل اطلاعات و تجارب و توسعه مناسبات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، شهری، فنی و سیاسی میان یک جامعه شهری با جامعه شهری مشابه برقرار می شود.
وی بیان داشت : خواهر خواندگی – که برای نخستین بار بعد از جنگ جهانی اول بین دو شهر از انگلیس و فرانسه منعقد شد – اقدام و حرکتی نمادین برای نشان دادن توافق میان دو شهر جهت توسعه روابط و همکاری های فنی، عمرانی، فرهنگی، ترافیکی، علمی، آموزشی و … در ابعاد مختلف شهری می باشد.
رئیس میراث فرهنگی بافق خاطر نشان کرد : پیمان خواهر خواندگی ظرفیت لازم را برای مشارکت شهر ها فراهم می کند که این امر باعث توسعه پایدار شهرهای درگیر می شود.
رنجبر در پایان افزود : امید است به دنبال این تفاهم نامه تلاش شود که با برگزاری جلسات کارشناسی و فعالیت های فرهنگی مختلف، بتوان نکات مثبت بومی، محلی و ملی خود را صادر و از نکات مثبت فرهنگی طرف های دیگر الگو برداری کرد .