ظاهرا #صدایمان به یزد رسیده، خوب هم رسیده، نوبت مسئولین و رسانه های کشوری است / #زیاده_خواهان در آچمز کامل / پیگیری #مرزهای بافق و اردکان به کجا رسیده و در چه مرحله ای قرار دارد؟
اگر به رسانه های یزد و برخی اظهار نظرهای مسئولینی محدود در مرکز استان نگاهی کنیم، می بینیم که دیدگاهها نسبت به گذشته تغییر رو به رشد و مثبتی به سمت محرومان استان داشته و از اینکه پیام ما به استان رسیده خرسندیم و همین که برخی رسانه های یزدی صدایمان را تکرار کنند و به دادخواهی ما بلند شوند به خودمان می بالیم. هر چند که خوب می دانیم تمام حرفها و مطالباتمان به مسئولین استانی و اتاق فکرهای پیدا و پنهان آنها نیز رسیده چرا که خبرهای خوبی از عقب نشینی و تن به خواسته مردم دادن در اردوگاه زیاده خواهان به گوش می رسد، حتی اگر آن را به صراحت نیز عنوان نکنند ما دیگر خیالمان راحت است، همین که پیام روشنمان به رسانه های یزد رسیده به آینده امیداوارتریم و به دید روشنتری به آن نگاه می کنیم. در بعضی مواقع و در خصوص برخی مسائل اینقدر انتقادها زیاد بوده که حتی عده ای ناشیانه سعی کردند افرادی که به زعم آنها عاملین اصلی این اتفاقات بوده اند را تطهیر و از این موارد مبرا کنند. ولی همه محرومان استان خوب می دانند آنها که حتی برخی مسئولین رده بالای استان سعی در تطهیرشان کرده اند چه بلاهایی که سر استان و شهرستانهای محروم آن در نیاوردند، ما از شهرستانهای محروم دیگر خبر کاملی نداریم، اما از بافق و بهاباد به خوبی خبر داریم، تقسیم ناعادلانه نیروی انسانی و بودجه ای استانی، تفکیک به شدت ناعادلانه حوزه های انتخابیه استان، تحریف، تحقیر، دست درازی به منابع و حتی مرزهای جغرافیایی همسایه و …، اینها را به خوبی درک می کنیم.
این وسط جواب استاندار به پیگیری مرزهای جغرافیایی بافق با اردکان که سعی شده در عین بی طرفی، بعضی مسائل را تلقین کند جالب است: “وضعیت فعلی تثبیت شده در هیات وزیران دهه ۷۰ است ما اکنون در حال بررسی هستیم؛ در جلسه ای که با اعضای شورای شهر بافق در این خصوص برگزار شد، اسناد و مدارک به طالبی معاون سیاسی و امنیتی استاندار تحویل داده شده است، تحقیقات کارشناسی که صورت گرفت نتیجه اعلام می شود.”
باید گفت، استاندار محترم، هیچ موردی در هیچ سالی تثبیت نشده، اگر تثبیت شده بود که پرونده آن نیز بسته شده و تمام شده بود، اینکه بگویند تثبیت شده با توجه به مدارکی که در اختیار شهرستان بافق قرار دارد دروغی بزرگ است، خدا نیامرزد آن کسانی که به خاطر حفظ جایگاه و صندلی خود حاضرند چشمانشان را روی حقیقتی به این بزرگی ببندند و به شما اطلاعات نادرست بدهند، طبق اطلاع ما حتی این مورد در هیات وزیران مطرح هم نشده است چه برسد به تثبیت، (اگر شده لااقل مدارکش برای اطلاع عموم منتشر شود) و موارد بسیار واضح است، شهرستان بافق از کرمان با خطوط و حریم مرزی مشخص و شهرستان اردکان نیز با خطوط و حریم مرزی واضح از اصفهان جدا شده و به یزد پیوستند و تمامی نقشه ها و مدارک در اداره های ثبت اسناد و استانداریهای مربوطه وجود دارد، مهم این است که ما به دنبال چه می گردیم؟ اگر اتفاقی بر اساس قانونی مبنی بر تغییر صورت گرفته که قطعا اگر صورت گرفته قانونی نبوده چرا از سال ۷۲ تاکنون هنوز تثبیت نشده است؟ چرا بعد از حدود ۱۳ سال به شهرستان بافق ابلاغ شده؟ چرا بعد از حدود ۲۰ سال مسئولین و مردم بافق متوجه این جابجایی شده اند؟ لطفا مدارک قانونی مبنی بر این تغییر را برای اطلاع مردم منتشر کنید، چرا ترس از انتشار و بررسی وجود دارد؟ چرا مراحل بررسی اینقدر زمانبر شده و به نتیجه ای مبنی بر برگزاری جلسه بین مسئولین دو شهرستان و استان در خصوص حل این مسئله نمی رسیم؟ جناب آقای طالبی، معاون سیاسی استاندار، چطور برای حل ابهام بین شهرستانهای بافق و بهاباد تاکنون چندین جلسه گذاشته شده و برای دیگران به مانند تافته جدا بافته برخورد می کنید؟ فکر می کنید مردم درک فهم این نگاه دوگانه در استان را ندارند؟ مردم بیدار هستند و همه موارد را رصد کرده و به همه چیز واقفند و هنوز امید به اصلاح دارند.
پ.ن.۱: در حال تهیه نامه ای به رهبر فرزانه انقلاب، مراجع معظم تقلید، تک تک نمایندگان محترم مجلس و مسئولین کشوری در خصوص داستان غم بار مرزهای جغرافیایی شهرستانهای بافق و بهاباد هستیم.
پ.ن.۲: درخواست عاجزانه داریم رسانه های مستقل و نخبگان شهرستانهای محروم استان و حتی شهرستان یزد با وجود نقاط مشترک زیاد و داستانهای مشابه ما را همراهی کنند.
شورای سردبیری عصر بافق

  1. ذبیح الله کارگران

    سلام
    انشاالله که مسولین شهرستان صدای مردم را به مسولین بالا برسانند وحق گرفته شده ودرحال گرفته شدن بافق را خواهان باشندتا تاریخ به خوبی از انها یاد کنند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *