- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

کمتر مسئولی دیدیم در بافق پاسخگو باشد

هر جلسه ای برگزار می شود و در هر سخنرانی که صورت می گیرد به #پاسخگو_بودن به مردم، #شفافیت و احترام به خواست مردم تاکید می شود و این روزها این مبحث با توجه به شرایط جامعه پر رنگ تر نیز شده است ولی همان مسئولان در واقعیت و زمانی که مردم جامعه و یا رسانه ها سوالهایی در مورد عملکرد آنها و یا #شفافیت در حوزه کاریشان دارند خود را به آن راه زده و انگار که نه چیزی دیده و نه صحبتی شنیده اند.
اکنون و با وجود فضای مجازی، گروههای کوچک و بزرگی که هر روز در حال انتشار حجم عظیمی از اطلاعات در زمینه های مختلف هستند که صحت و سقم آنها نیز مشخص نیست سوالهای گوناگونی در زمینه های مختلف در ذهن مردم ایجاد می شود که اگر به جواب درست آن دست پیدا نکنند و موضوع مورد نظر نیز درست نباشد و یا از اساس کذب هم باشد در جامعه ایجاد نارضایتی کرده و اعتماد مردم به مسئولین خود کمتر شده و جبران آن در آینده هزینه های زیادی را در پی خواهد داشت.
در صورتی که می شود این موارد توسط مسئولین مربوطه مدیریت شده و شفاف سازی صورت بگیرد تا مردم نیز ضمن دستیابی به اطلاعات درست هر روز بیشتر به مسئولین خود نزدیک شده و اعتماد بین مردم و مسئولین محکمتر از قبل شود.
متاسفانه در شهرستان بافق اکثر مسئولین اداره ها پاسخگو نیستند و همیشه در مقام متکلم وحده بوده و ارتباطی یک طرفه و از بالا به پایین به سمت مردم دارند و اگر موردی و یا سوالی از حیطه کاریشان در فضای مجازی، کانالهای نام و نشان دار تلگرامی، سایت های خبری و … مطرح شود و یا مصاحبه ای صورت گیرد از جواب دادن درست و شفاف به مردم طفره رفته و با این کار، سوالها و شائبه ها را بیشتر می کنند.
شده بعضی مواقع ما به عنوان یک رسانه که صدای مردم و حلقه واسط بین مردم و مسئولین است در نوشته هایمان سوالهایی را طرح می کنیم که انتظار جواب برای آنها می رود ولی از کمتر مسئولی جوابی شنیده ایم.
بهتر است مسئولین به مردم و رسانه ها پاسخگو باشند و قطعا جواب ندادن نوعی بی احترامی به جامعه محسوب شده و تاثیر منفی خود را خواهد گذاشت و صد البته که آن مسئولی که جواب دادن به مردم، ولی نعمتان خود را جزو وظایف خود نمی داند بیشترین لطمه را خواهد خورد.
شورای سردبیری عصر بافق