- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

نظارت قبول اما دخالت ممنوع

متولی مسجد ابوالفضل (ع) : نظارت اوقاف را میپذریم اما دخالت بی مورد را نمی پذیریم !

به گزارش عصر بافق ؛ چندی است شایعاتی در خصوص اختلاف مسجد ابوالفضل (ع) و اداره اوقاف بر سر زبان ها افتاده که روز گذشته با انتشار پیامکی  مبنی بر اینکه” اداره اوقاف نذورات مسجد را به یزد میبرد و هر نذری دارید به مغازه مسجد تحویل دهید ” در گروه های مجازی به اوج خود رسید.
از این رو خبرنگار ما به سراغ متولی مسجد ابولفضل (ع) رفته است تا ضمن اطلاع از صحت و سقم موضوع با وی در خصوص نحوه نظارت اوقاف بر مسجد مربوطه ، مصاحبه کند.
محمد رضا زعیمیان در مصاحبه با عصر بافق، سخنان خود را با بیت شعری آغاز کرد :  هرکجا عشق آید و ساکن شود / آنچه ناممکن بُوَد ممکن شود.
وی در خصوص انگیزه اش از ساخت مسجد بیان داشت : بیست سال قبل ، زمانی که راننده بودم یک شب در خواب اهل بیت را دیدم و مامور ساخت مسجد شدم.
متولی مسجد ابوالفضل (ع) از سختی های روزهای اول خبر داد و  افزود : آن زمان  مسوولان سنگ اندازی میکردند حتی به اداره اراضی نامه دادند که به من زمین ندهند اما من نا امید نشدم .
زعیمیان ادامه داد  : سال ۷۷ کلنگ مسجد ابوالفضل بر زمین زده شد  و یک چهارم سرمایه آن از خودم و اقوام بود بعد از آن صندوق گذاشته شد و پس از ۲۰ سال توسط کمک های مردمی به این مجموعه عظیم که شامل مسجد، حمام، فضای سبز و بازی، رستوران ، مغازه های جنبی ، خوابگاه رانندگان ، پمپ بنزین شخصی و … است تبدیل شد.
وی از ساخت صحن برای مسجد خبر داد و گفت : صحن در حال ساخت است بطوری که ساختمان اصلی در وسط آن قرار بگیرد همچنین تعویض روغنی نیز بزودی راه اندازی می شود و در آینده ای نزدیک کارخانه یخ ساخته می شود.
متولی مسجد خاطر نشان کرد : از هیج کجا درخواست پول نکردم هرچه خواستم از حضرت ابوالفضل(ع) بوده است.
زعیمیان در خصوص نظارت اداره اوقاف بر مسجد که به تازگی شروع شده است گفت : اوقاف چندین سال است که نامه مینویسد و  تا کنون به توافق نرسیده بودیم اما در جلسه اخیر گفتند “قانون است که مساجد بین راهی همانند سایر بقاع متبرک باید زیر نظر اوقاف باشد ” ما نیز مطیع قانونیم نظارت را می پذیریم اما دخالت بی مورد را نمی پذیریم .
وی افزود : شرایطی از جمله مسوولیت هیات امنا و معرفی اعضا بر عهده خودم باشد، طرح های عمرانی و فرهنگی تعطیل نشود، اوقاف آنچه هیات امنا تصمیم گرفت بپذیرد و تنها نظارت کند،  نذورات خرج عمرانی و فرهنگی خود مسجد شود  و …داشتیم که اوقاف قبول کرد .
متولی مسجد ادامه داد : اوقاف نیز شرایطی مانند حساب بانکی در سامانه ثبت شود، لیست انبار ارائه شود و کارکنان مسجد بیمه شوند گذاشت که ما پذیرفتیم.
زعیمیان در پاسخ به این سوال که از این انتقال و نظارت راضی هستید گفت :  راضی نبودم اما اکنون با اوقاف مشکلی ندارم البته هنوز همکاری جدی صورت نگرفته است اما آنچه تا کنون نشان دادند فقط نظارت و حمایت بود که هر دو را می پذیریم.
وی در خصوص ادامه فعالیتش با شرایط پیش آمده بیان داشت: حتما ادامه میدهم به شرطی که بگذرانند طبق روال قبل کار خود را  انجام بدهیم و گرفتار پیچ و خم ادارات نشویم اما  اگر در آینده دخالت بی مورد کنند و در کار عمرانی ومعنوی مسجد خللی ایجاد شود و چوب لای چرخ ما کنند مطمئن باشید در ملاعام اعلام میکنم .
متولی مسجد ابوالفضل (ع) در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه آیا اوقاف نذورات مردم را به یزد میبرد تصریح کرد :  شایعه است و تمام پول نذورات خرج کارهای عمرانی ،فرهنگی و حقوق کارمندان  همان مسجد می شود .
زعیمیان در خصوص پیامک منتشر شده در گروه های مجازی گفت : به شدت تکذیب میکنم هرگز همچین چیزی نگفتم و این کار دشمنانی است که حسادت کردند البته افرادی مراجعه کردند که قصد کمک به مسجد را داشتند اما پول نقد همراه نداشتند و دنبال کارتخوان بودند من هم به آن ها گفتم کارتخوان در مغازه است ،کارت بکشید پول بگیرید و در صندوق بیاندازید.
وی در پایان خاطر نشان کرد :از مردم ولایی و دوستدار اهل بیت بخاطر کمک هایشان به مسجد تشکر میکنم اما به این شایعات توجهی نکنند و اگر سوالی دارند ازمن بپرسند همچنین نگران نباشید اوقاف هیچ پولی را از مسجد نمیبرد و اگر زمانی در کار مسجد خللی ایجاد کرد حتما به اطلاع مردم میرسانم.

پ.ن : پیشرفت روز افزون مسجد ابوالفضل (ع) که در ۳۵ کیلومتری شهر بافق و در مسیر بافق به یزد قرار دارد مرهون کمک های مردمی و تلاش بی وقفه متولیان آن است و امروزه این مکان به عنوان یکی از بهترین مجتمع های رفاهی بین راهی با امکانات فراوان شناخته شده است.

الناز خالقدادی