متولی مسجد ابوالفضل (ع) : نظارت اوقاف را میپذریم اما دخالت بی مورد را نمی پذیریم !

به گزارش عصر بافق ؛ چندی است شایعاتی در خصوص اختلاف مسجد ابوالفضل (ع) و اداره اوقاف بر سر زبان ها افتاده که روز گذشته با انتشار پیامکی  مبنی بر اینکه” اداره اوقاف نذورات مسجد را به یزد میبرد و هر نذری دارید به مغازه مسجد تحویل دهید ” در گروه های مجازی به اوج خود رسید.
از این رو خبرنگار ما به سراغ متولی مسجد ابولفضل (ع) رفته است تا ضمن اطلاع از صحت و سقم موضوع با وی در خصوص نحوه نظارت اوقاف بر مسجد مربوطه ، مصاحبه کند.
محمد رضا زعیمیان در مصاحبه با عصر بافق، سخنان خود را با بیت شعری آغاز کرد :  هرکجا عشق آید و ساکن شود / آنچه ناممکن بُوَد ممکن شود.
وی در خصوص انگیزه اش از ساخت مسجد بیان داشت : بیست سال قبل ، زمانی که راننده بودم یک شب در خواب اهل بیت را دیدم و مامور ساخت مسجد شدم.
متولی مسجد ابوالفضل (ع) از سختی های روزهای اول خبر داد و  افزود : آن زمان  مسوولان سنگ اندازی میکردند حتی به اداره اراضی نامه دادند که به من زمین ندهند اما من نا امید نشدم .
زعیمیان ادامه داد  : سال ۷۷ کلنگ مسجد ابوالفضل بر زمین زده شد  و یک چهارم سرمایه آن از خودم و اقوام بود بعد از آن صندوق گذاشته شد و پس از ۲۰ سال توسط کمک های مردمی به این مجموعه عظیم که شامل مسجد، حمام، فضای سبز و بازی، رستوران ، مغازه های جنبی ، خوابگاه رانندگان ، پمپ بنزین شخصی و … است تبدیل شد.
وی از ساخت صحن برای مسجد خبر داد و گفت : صحن در حال ساخت است بطوری که ساختمان اصلی در وسط آن قرار بگیرد همچنین تعویض روغنی نیز بزودی راه اندازی می شود و در آینده ای نزدیک کارخانه یخ ساخته می شود.
متولی مسجد خاطر نشان کرد : از هیج کجا درخواست پول نکردم هرچه خواستم از حضرت ابوالفضل(ع) بوده است.
زعیمیان در خصوص نظارت اداره اوقاف بر مسجد که به تازگی شروع شده است گفت : اوقاف چندین سال است که نامه مینویسد و  تا کنون به توافق نرسیده بودیم اما در جلسه اخیر گفتند “قانون است که مساجد بین راهی همانند سایر بقاع متبرک باید زیر نظر اوقاف باشد ” ما نیز مطیع قانونیم نظارت را می پذیریم اما دخالت بی مورد را نمی پذیریم .
وی افزود : شرایطی از جمله مسوولیت هیات امنا و معرفی اعضا بر عهده خودم باشد، طرح های عمرانی و فرهنگی تعطیل نشود، اوقاف آنچه هیات امنا تصمیم گرفت بپذیرد و تنها نظارت کند،  نذورات خرج عمرانی و فرهنگی خود مسجد شود  و …داشتیم که اوقاف قبول کرد .
متولی مسجد ادامه داد : اوقاف نیز شرایطی مانند حساب بانکی در سامانه ثبت شود، لیست انبار ارائه شود و کارکنان مسجد بیمه شوند گذاشت که ما پذیرفتیم.
زعیمیان در پاسخ به این سوال که از این انتقال و نظارت راضی هستید گفت :  راضی نبودم اما اکنون با اوقاف مشکلی ندارم البته هنوز همکاری جدی صورت نگرفته است اما آنچه تا کنون نشان دادند فقط نظارت و حمایت بود که هر دو را می پذیریم.
وی در خصوص ادامه فعالیتش با شرایط پیش آمده بیان داشت: حتما ادامه میدهم به شرطی که بگذرانند طبق روال قبل کار خود را  انجام بدهیم و گرفتار پیچ و خم ادارات نشویم اما  اگر در آینده دخالت بی مورد کنند و در کار عمرانی ومعنوی مسجد خللی ایجاد شود و چوب لای چرخ ما کنند مطمئن باشید در ملاعام اعلام میکنم .
متولی مسجد ابوالفضل (ع) در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه آیا اوقاف نذورات مردم را به یزد میبرد تصریح کرد :  شایعه است و تمام پول نذورات خرج کارهای عمرانی ،فرهنگی و حقوق کارمندان  همان مسجد می شود .
زعیمیان در خصوص پیامک منتشر شده در گروه های مجازی گفت : به شدت تکذیب میکنم هرگز همچین چیزی نگفتم و این کار دشمنانی است که حسادت کردند البته افرادی مراجعه کردند که قصد کمک به مسجد را داشتند اما پول نقد همراه نداشتند و دنبال کارتخوان بودند من هم به آن ها گفتم کارتخوان در مغازه است ،کارت بکشید پول بگیرید و در صندوق بیاندازید.
وی در پایان خاطر نشان کرد :از مردم ولایی و دوستدار اهل بیت بخاطر کمک هایشان به مسجد تشکر میکنم اما به این شایعات توجهی نکنند و اگر سوالی دارند ازمن بپرسند همچنین نگران نباشید اوقاف هیچ پولی را از مسجد نمیبرد و اگر زمانی در کار مسجد خللی ایجاد کرد حتما به اطلاع مردم میرسانم.

پ.ن : پیشرفت روز افزون مسجد ابوالفضل (ع) که در ۳۵ کیلومتری شهر بافق و در مسیر بافق به یزد قرار دارد مرهون کمک های مردمی و تلاش بی وقفه متولیان آن است و امروزه این مکان به عنوان یکی از بهترین مجتمع های رفاهی بین راهی با امکانات فراوان شناخته شده است.

الناز خالقدادی

  1. لاادری

    سلام
    متولی مسجد درست میگه .اوقاف نظارت میتواند انجام دهد نه مدیریت
    طبق شرع اسلام نیز اداره اماکن مذهبی بعهده متولی و واقف آن مکان میباشد ومردم چیزی یا مبلغی که اهدا میکنن به متولی وواقف مکان مذهبی سپرده وخود را در این امر خیر شریک میکند و واسط آنها خدا می باشد نه … در ضمن اماکن مذهبی و فرهنگی مردمی و مردمی اداره میشود نه مدیریت و دخالت سازمان یا نهاددولتی

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *