سالیانی دور مردی پاک از بلده طیبه بافق برای فراگیری علوم دینی و حوزوی به قم سفر می کنند و در مسیر تهذیب نفس گام برمی دارند ، در این مرحله بجایی می رسند که چند نوبت افتخار دیدار با مولای خوبان امام عصر (عج) پیدا می کنند.

ماجرای تشرف ایشان خدمت مولا صاحب الزمان (عج) را در کتاب تشرف یافتگان محضر امام مهدی (عج) می توان مطالعه نمود.

ایشان یعنی شیخ محمد تقی بافقی در زنده نگهداشتن فریضه امر بمعروف و نهی از منکر که از واجبات دینی است اقدام نموده اند. ماجرای کشف حجاب در حرم حضرت معصومه (س) و برخورد ایشان با این موضوع را نیز می توان در کتب بزرگان مطالعه نمود.

قصد بنده حقیر از نوشتن این خطوط یاداوری مسئله امر به معروف و نهی از منکر می باشد که باید مسئولین در این باره چاره اندیشی کنند.

بافق شهری که به بلده طیبه معروف است و شهیدان زیادی به این نظام تقدیم کرده است مدتی است که وضع فرهنگی ان در حال تغییر است! که علت ان را می توان در پیدایش ماهواره و استفاده نامتعارف از شبکه های مجازی، چت و گفتگوهای … جستجو کرد.

مشکل شبکه های مجازی که چند سالیست در جامعه رواج یافته مشکل کوچکی نیست، بهتر است مسئولان امر برای جلوگیری از سست شدن بنیان خانواده ها و گسترش امار طلاق چاره اندیشی کنند. برازنده شهر شهیدپرور بافق و زادگاه شیخ محمدتقی بافقی، شهید امر به معروف نیست که مشکل فرهنگی در ان در حال گسترش باشد، همان واجب دینی که سرور شهیدان عالم، جان خود و یارانشان را فدای احیا آن کردند.

بیائیم احیاگر واجبات دینی در این برهه حساس از تاریخ باشیم، در دورانی که بیش از پیش به دوران ظهور منجی عالم نزدیک می شویم.

به امید درک هر چه بهتر این دوران

پیشنهاد به مسئولین فرهنگی شهرستان:
“واجب است برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره ایشان که مایه افتخار مردم بافق می باشند مراسم نکوداشت و کنگره ای در شهر برگزار نمود و بازتاب خبری استانی و کشوری داد تا به نوعی با فرهنگ مردم بافق اشنا شوند”

محمود حاجی محمدی

  1. بلده

    بابا یکی جلو اینو بگیره

    • حاجی محمدی

      به پیشنهاد استاد میرسلیمانی قصبه طیبه را با بلده طیبه عوض کردم چون گفتند بافق دیگر قصبه نیست و به شهر تبدیل شده است و بهتر است بلده نوشته شود
      قبل از ایرادگیری اطلاع یابید بعد نظر دهید

  2. محمود حاجی محمدی

    پیشنهاد به مسئولین فرهنگی شهرستان:
    “واجب است برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره ایشان که مایه افتخار مردم بافق می باشند مراسم نکوداشت و کنگره ای در شهر برگزار نمود و بازتاب خبری استانی و کشوری داد تا به نوعی با فرهنگ مردم بافق اشنا شوند”

  3. بلده

    ایراد گیری از بلده نیس این متن ها جالب نی بعدشم بید مطالعه کنید چند سال پیش کنگره شیخ محمد تقی بافقی برگزار شد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *