نشست بررسی و تحلیل آسیب‌های اجتماعی بافق با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش عصر بافق ؛ در نشست بررسی و تحلیل آسیب‌های اجتماعی بافق مسئولان به بررسی و تحلیل آسیب‌های اجتماعی پرداختند و موضوعات و پیشنهاداتی را در این زمینه مطرح کردند.

خوشگذران، رئیس بهزیستی بافق در این نشست مشکل عمده این نهاد در بافق را کمبود موسسات پیشگیری عنوان کرد و گفت:میزان درخواست طلاق در سال ۹۵، ۱۵۶ در سال ۹۶، ۱۷۲ و در پنج ماهه اول سال جاری ۶۲نفر می‌باشد و در سال ۹۵امار طلاق ۵نفر و امار غیررسمی سال ۹۶، ۲۶نفر بوده که با پیگیری‌های صورت گرفته ناشی از طلاق توافقی بوده است.

وی افزود:۷۳ پاتوق مصرف دخانیات در شهر و حاشیه شهر وجود دارد و قریب ۴۰۰ خانه باغ که تعریف پاتوق دارند و ۶ پاتوق زنانه شناسایی شده است.

ارجمند، رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی بافق نیز دراین نشست بیان کرد:جامعه ما درگیر برخی معضلات بوده و یکی از مشکلات اساسی در بحث آسیب‌های اجتماعی اعتماد است.

وی اظهار داشت: اعتماد متقابل بین مسئولان و مردم وجود ندارد که این نقطعه ضعفی برای جامعه ما است.

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی بافق تصریح کرد:فضای مجازی گفتگو‌ها را از بین برده است و ما باید کار‌های فرهنگی را به عنوان مهمترین پایگاه از مساجد آغاز کنیم که بدون بودجه و اعتبار کاری را نمیتوان انجام داد.

نارگانی، رئیس اداره ورزش و جوانان بافق همچنین در این نشست ورزش را راهی کوتاه و موثر برای کاهش آسیب‌های اجتماعی عنوان و خاطر نشان کرد:مسئولان شهرستان بودجه‌ای جهت این امر به ورزش اختصاص دهند که در بحث فرهنگ و ورزش شهرستان ضعیف ظاهر شده است.

وی بیان کرد:خیلی از آسیب‌های اجتماعی با سرمایه گذاری اندکی کاهش می‌یابد که برای توسعه فرهنگ ورزش به خانواده‌ها بودجه نیاز است.

رنجبر، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری بافق با اشاره به اینکه بافت‌های فرسوده محل مناسبی برای معتادان است و باید بازسازی شود گفت:استفاده از طرح‌های ملی مشارکت و حمایت از ساکنان و مالکان خانه‌های تاریخی و مرمت آن‌ها از اقدامات در حال انجام این نهاد در شهرستان است.

خبر : پریسا رجبی

برچسب ها :

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *