خبرنگار روزنامه آفتاب یزد : میراث فرهنگی در نگهداری بناهای تاریخی پهلوی و قاجار حساسیتی نشان نمی دهد.
به گزارش عصر بافق ؛ در خصوص مطلب منتشر شده تحت عنوان “تخریب بناهای تاریخی به حسینیه رسید ” رضا بردستانی طی تماس تلفنی با خبرنگار ما گفت : اگر اخبار مربوط به رسانه های شهرهای دیگر را در زمینه تخریب آثار تاریخی دنبال کنید متوجه خواهید شد که اکثر بناهای تاریخی تخریب شده مربوط به زمان قاجار و پهلوی است.
وی عنوان کرد : ظاهرا میراث فرهنگی نه در ابعاد استانی بلکه در ابعاد کل کشور خیلی به حفظ و نگهداری بناهای زمان  قاجار و پهلوی حساسیتی نشان نمی دهد مگر اینکه آن بنا شاخص باشد که در صورت تخریب هویت و نماد یک شهر از بین برود.
خبرنگار روزنامه آفتاب یزد ادامه داد : مسوولان مربوطه در اکثر این تخریبات دلایل مشابهی مثل ارزشمند بودن بنا به اثبات نرسیده ، در اصالت بنا شک داشتیم ، این بنا ثبت ملی نشده ، میراث فرهنگی در این تخریب نقشی نداشته، این سوال را از دیگر ارگان ها بپرسید و… را ارائه می دهند.
بردستانی تصریح  کرد : گرچه موارد مطرح شده فوق به ظاهر حدس و گمانی بیش نیست اما با دقت در اخبار حوزه میراث و رصد تخریب های چند سال اخیر می‌تواند این حدس و گمان را به حقیقتی تلخ منتهی نماید که در این صورت باید به ذات وجودی سازمان میراث فرهنگی و وظایف آن شک کرد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: این گمانه زنی، هشداری دردمندانه است تا وظیفه محافظت از مواریث فرهنگی را به گروه‌های مردمی و NGO های غیر دولتی واگذار کنند زیرا آنها در مراقبت و نگهداری از آثار و ابنیه فرهنگی – تاریخی هیچ‌گونه ملاحظه‌ای را در نظر نخواهند گرفت و تمام هم و غم خود را معطوف به پاسداری از آثار تاریخی گذشتگان خواهند کرد.

خبر : الناز خالقدادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *