- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی در بافق برگزار شد

سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی در سال جاری با حضور مسوولان  در بافق برگزار شد.
به گزارش عصر بافق،سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی در سالجاری در دفتر امام جمعه وبا حضور نماینده مجلس شورای اسلامی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ،امام جمعه،فرماندارو اعضای شورای فرهنگ با موضوع« مهاجران؛ بررسی علل و عوامل،پیامدهای فرهنگی و اجتماعی، ارائه راهکار»تشکیل گردید.

جوادیان زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جلسه ضمن تبیین سیاست های شورای فرهنگ عمومی عنوان کرد که باید شورای فرهنگ عمومی را فعال کرد ومهم ترین کارکرد شورا گفتگو در مورد مفاهیم بنیادین فرهنگ است .

وی اضافه کرد که  خوشبختانه مسئولان بافق؛ بسیار همگرا هستند و برای حل مشکلات دیدگاه مشترک  و هم سویی مناسبی دارند .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اشاره به تعریف فرهنگ عنوان کرد که فرهنگ کارکردهای مختلفی دارد که یکی از این کارکردها باز تولید فرهنگی است که متاسفانه آموزش و پرورش نتوانسته است تجارب گذشتگان و فرهنگ ان ها را به نسل جدید منتقل کند و این مساله باعث گسست فرهنگی شده است .
جوادیان زاده ضمن اشاره به پدیده مهاجرت عنوان کرد عده ای معتقدند شبحی جهان را فرا خواهد گرفت که آن شبح مهاجرت است  و ذات جهان امروز مهاجرت و ناپایداری است..

وی مهم ترین مشکل مهاجران را نداشتن حس تعلق دانست و عنوان کرد مهاجران تنها به دلیل نیاز های اقتصادی مهاجرت می کنند و باید برای مهاجران فرایند جامعه پذیری را اجرا کرد.

نماینده مجلس هم در ابن جلسه خواستار عملیاتی شدن مصوبات شورای فرهنگ عمومی شد و پیشنهاد داد که  وظیفه هر ارگان و دستگاه برای اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی مشخص شود تا در جلسات بعد آن ها موظف به پاسخگویی باشند.

در ادامه رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  شهرستان عنوان کرد مهاجرت در پاسخ به نیازهای اقتصادی، اجتماعی، و تحولات فرهنگی است  و مهم ترین عامل مهاجرت بیکاری و عوامل اقتصادی است.

حسین ارجمند با توجه به مهاجرت نیروهای کار از اطراف زاهدان و کرمان به شهرستان بافق عنوان کرد که متاسفانه مهاجران بافق نیروهای متخصص نیستند بلکه افرادی است که به خاطر فشارهای اقتصادی و تنگناهای زندگی مجبور به مهاجرت شدند و ناهماهنگی  بین فرهنگ مبدا و مقصد باعث بروز بسیاری از مشکلات و ناهنجاری های اجتماعی مانند تکدی گری ، بی اخلاقی ، حاشیه نشینی و… گردیده است که باید هرچه زودتر به رفع این معضلات پرداخته شود .