معاون امور اقتصادی استانداری یزد در بافق گفت:کمیته کارشناسی در راستای حل مشکل واحد‌های پرورش ماهی تیلاپیا طی یکماه بررسی می‌کند.

به گزارش عصر بافق ؛ نخستین نشست کارگروه تخصصی اقتصادی زیرمجموعه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با دستور کار پیگیری مسائل و مشکلات واحد‌های پرورش ماهیتیلاپیا و همچنین مشکلات کارخانجات تعمیرات لکوموتیو و راه‌های گسترش این صنعت در شهرستان بافق برگزار شد.

زینی وند معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری یزد در حاشیه این نشست پیرامون مسائل و مشکلات واحد‌های پرورش ماهی تیلاپیا مباحثی را مطرح کرد.

زینی وند با بیان اینکه کمیته کارشناسی در راستای حل مشکلات این واحد ها، کمبود‌ها را طی یکماه بررسی می‌کند گفت:در صورت عدم حل مشکلات در سطح استان، با وزرای مربوطه نشستی برگزار می‌شود.

وی افزود: مجوز‌های مشکلات زیست محیطی داده شده و شهرستان یزد به عنوان مرکز تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیا شناخته شده است.

معاون امور اقتصادی استانداری یزد عمده مشکلات این مرکز را در حوزه تامین آب عنوان و تصریح کرد:در این راستا باید مجموعه بزرگی از تولید این ماهی با اشتغال زایی زیاد ایجاد شود و این مرکز برای تبدیل به قطب تولیدی باید موانع متعددی به خصوص در حوزه آب را برطرف کند.

زینی وند به مزیت‌های پرورش و تکثیر ماهی تیلاپیا در بافق اشاره و خاطر نشان کرد:ایجاد ایستگاه تحقیقاتی پرورش آبزیان در آب‌های شور، نوع، سطح و کیفیت آب مناسب برای ماهیان، اشتغال زایی، سرمایه و آب مصرفی کم از مزیت‌های این طرح در بافق است.

وی با اشاره به اهمیت پرورش و تکثیر این ماهی در کشور افزود:افزایش سطح تولید این ماهی به ۵میلیون تن در دنیا، نیاز کشور برای این محصول و آینده روشن آن از اهمیت‌های این ماهی در کشور محسوب می‌شود.

معاون امور اقتصادی استانداری یزد افزود: ایران می‌تواند با محوریت بافق یکی از قطب‌های تولید، تکثیر و پرورش آبزی و ایستگاه تحقیقاتی تکثیر و توزیع بچه ماهی برای کل کشور باشد.

زینی وند یکی از طرح‌های اجرایی دانش بنیان در این مرکز را تکثیر ماهی تیلاپیا به شیوه گلخانه‌ای عنوان کرد و گفت:این طرح در کمتر از یک هکتار، با میانگین تولید ۳۰۰تن ماهی، اشتغال  بین ۲۰تا ۲۵نفر، با آب مصرفی کمتر از ۲ونیم لیتر و با هزینه کمتر از یک میلیارد تومان در حال انجام است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسائل و مشکلات کارخانجات تعمیرات لکوموتیو بافق بیان کرد:محدودیت آب و کمبود مواد اولیه عمده مشکل این کارخانجات است که سایر مواد قابل توسعه از محل اشتغال فراگیر و در صورت داشتن شرایط، تسهیلات به آن داده می‌شود.

گفتنی است:در حاشیه این نشست، معاون امور اقتصادی استانداری یزد، فرماندار بافق و جمعی از مسوولان استانی و محلی از کارخانجات تعمیرات لکوموتیو و مرکز تحقیقات ملی آبزیان آب‌های شور بافق بازدید و با مسائل و مشکلات آن‌ها آشنا شدند.

خبر : رجبی

برچسب ها :

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *