رئیس مرکز فنی و حرفه ای بافق : در آینده ای نزدیک کارگاه های صنایع غذایی و  طلا و جواهرسازی یا سنگ تراشی (نگین) با همکاری میراث فرهنگی و اتاق اصناف در این مرکزراه اندازی خواهد شد.
به گزارش خبرنگار عصر بافق ؛ ناظمی، در نشست خبری با اصحاب رسانه بافق گفت : از ابتدای سال جاری تا کنون ۵۳۵ نفر کارآموز در این مرکز آموزش دیدند که از این تعداد ۲۷۰ نفر دختر و مابقی پسر بودند.
وی افزود : هم اینک در 35 رشته از قبیل صنایع خودرو، برق، طراحی و دوخت، صنایع دستی، کامپیوتر و آی تی، تأسیسات، صنایع جوش و… به متقاضیان مهارت ارائه می شود.
رئیس مرکز فنی و حرفه ای بافق شاخص ترین فعالیت این مرکز در سال گذشته را ساخت مرکز فنی و حرفه ای خواهران عنوان کرد و بیان داشت :  این مرکز که در هفته دولت افتتاح می شود با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان احداث شده است که  ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار از سوی فرمانداری و ۱۰۷ میلیون تومان هم هزینه تجهیزات از اداره کل فنی و حرفه ای استان داده شده است .
ناظمی ادامه داد : همچنین  برای اولین بار در استان حرفه مینا کاری روی مس  در مرکز بافق آموزش داده شد و ۵۰ درصد شرکت کنندگان این حرفه کارآفرین شدند.
وی از کسب رتبه دوم اشتغالزایی توسط مرکز فنی و حرفه ای بافق در استان خبر داد و افزود : در سالی که گذشت ۳۷۳ نفر از کاراموزان مرکز  ، رهگیری اشتغال شدند و از این تعداد ۱۰۸ نفر اعلام کردند که شاغل شدند  که طبق این آمار ۲۹ درصد اشتغال زایی صورت گرفته است.
رئیس مرکز فنی و حرفه ای  به طرح کارورزی اشاره کرد و یادآور شد: در فرایند این طرح کارگاه های فنی و حرفه‌ای تعریف می‌شود و افرادی که در این کارگاه ها آموزش فرا گیرند برای دریافت گواهینامه مهارت، در آزمون این مرکز شرکت می کنند.
به گفته ناظمی ایجاد کارگاه های صنایع غذایی و پیگیری راه اندازی رشته طلا و جواهرسازی یا سنگ تراشی (نگین) با همکاری میراث فرهنگی و اتاق اصناف از برنامه‌های آینده این مرکز است.

خبر : الناز خالقدادی

برچسب ها :

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *