- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

رئیس کانون بافق شناسی از اکران مستند اجغه زنی خبر داد

مهدی فتاحی با بیان اینکه تعزیه و آیین های نمایشی نقش پررنگی در حفظ وقایع محرم داشته اند گفت: متاسفانه این آیین ها در حال نابودی هستند و بسیاری از آنها به تاریخ پیوسته اند.

وی افزود: اجغه زنی یکی از آیین های نمایشی است و تنها در حسینیه های اندک در ایام بعد از عاشورا انجام می شود.

رئیس کانون بافق شناسی تصریح کرد: از حدود سه سال پیش، ثبت ملی آیین اجغه زنی با همکاری و همفکری فرمانداری بافق، اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری بافق و کانون بافق شناسی مطرح و پیگیری و در همین راستا حمایت از تولید مستندی با همین موضوع در دستور کار کانون قرار گرفت و تیمی بومی برای ساخت این مستند انتخاب شد.

فتاحی با بیان اینکه تحقیق، پژوهش و نگارش فیلمنامه و فرایند پیش تولید مستند اجغه زنی از مرداد سال ۹۵ آغاز شد خاطر نشان کرد: فرآیند پس از تولید نیز از زمستان ۹۶ شروع و در نهایت در اردیبهشت ۹۷، اتمام ساخت مستند بود.

وی افزود: در تولید این فیلم تیمی ۱۵ نفره نقش داشته اند و حدود سه هزار ساعت وقت صرف شده است.

وی با اشاره به اینکه مستند اجغه، اولین پروژه مستند سازی کانون بافق شناسی است عنوان کرد: برای اولین این مستند بار در روز پنجشنبه، چهارم مرداد ساعت 20:30 الی 22 در سالن همایش های آهنشهر بافق با حضور مسولان شهر، برخی از هیات های عزاداری، اصحاب رسانه، هنرمندان و فرهیختگان شهرستان بافق نمایش داده خواهد شد.

فتاحی ضمن تقدیر از حمایت های فرمانداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به نام برخی از عوامل اصلی مستند اشاره کرد: تحقیق، پژوهش و نگارش فیلمنامه: محمدعلی محمدمیرزایی، محمدعلی بهابادی و یونس حیدری
کارگردان: محمدعلی محمدمیرزایی
مشاور پروژه: هادی آفریده
تصویر برداران: حامد بقاییان و محمدعلی بهابادی
صدابرداران: یونس حیدری و حمید زیباکلام
برنامه ریز و دستیاران کارگردان: یونس حیدری و سید مهدی میربافقی
تدوین:مهدی باقری
صداگذار: شاهین پورداداشی توازن
رنگ و نور: محمدرضا تیموری
نویسنده گفتار متن: محمدعلی محمدمیرزایی
گفتار متن:مهدی بقاییان
عکاس: محمدعلی بهابادی و بهمن علوی