مواد لازم:
تخم مرغ 4 عدد
شکر پودر شده 100 گرم
آرد 100 گرم
آب جوش 2 قاشق سوپخوری سرپر
بکینگ پودر 1 قاشق چایخوری
وانیل هم 1 قاشق چایخوری

قالب گرد به قطر 20 سانت

طرز تهیه:
زرده و سفیده تخم مرغ را جدا میکنیم. سفیده را 2 دقیقه با هم زن میزنیم نصف شکر را اضافه کرده دوباره 5 دقیقه هم میزنیم تا سفیده پف بکنه که وقتی کاسه رو برمی گردونی از کاسه نریزه و داخل یخچال میذاریم .
زرده تخم مرغ را با باقیمانده شکر و وانیل را مخلوط میکنیم و هم میزنیم تا رنگش کم رنگ بشه و بعد دو قاشق آب جوش رو اضافه می کنیم و دوباره هم می زنیم تا کشدار و رنگش سفید بشه بعد سفیده تخم مرغ رو اضافه کرده و به حالت دورانی هم می زنیم .
آرد,بکینگ پودر را 3 بار الک میکنیم.
به این مخلوط اضافه کرده و آرام با لیسک هم میزنیم تا پف سفیده نخوابه. مایه کیک را در قالب 20 سانت که فقط کف قالب را فقط کاغذ روغنی انداخته ایم میریزیم در فر 175 درجه از قبل گرم شده به مدت 50-45 دقیقه میپزیم.

خامه شکلاتی :
وقتی خواستم خامه قنادی رو فرم بدم همان اول کار یه قاشق غذا خوری پودر کاکائو رو با یه ذره گلاب مخلوط کردم غلظتش مثل ماست چکیده شد و بعد به خامه اضافه کردم و با همزن 10 دقیقه تا یه ربع هم زدم .

سس گاناش:

200 گرم خامه صبحانه رو داخل یه ظرف استیل ریختم و رو حرارت ملایم گذاشتم و هم زدم تا کناره های قابلمه خامه شروع کرد به قل زدن مواظب باشید خامه نجوشه یعنی قل زدنش به وسط قابلمه نیاد وقتی کناره هاش قل زد شعله رو خاموش کنید و شکلات تخته ای رنده شده که 250 گرم هست رو بهش اضافه می کنید یه دو سه دقیقه هم نزنید تا کمی شکلات ها که نرم و آب شد شروع کنید هم زدن تا سس گاناش یکدست و براق بشه .

نکته :
چون می خواستم سس گاناشم کمی سفت تر باشه شکلاتم رو 50 گرم بیشتر اضافه کردم ولی اگر شما خواستید رقیق تر باشه 200 گرم خامه 200 گرم شکلات کافیه.

برچسب ها :

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *