«علی اکبر قانعی» گفت: وقتی جنگ شروع شد، اولین شهری که ستاد پشتیبانی جنگ را تشکیل داد، «بافق» بود و شماره حسابی برای جذب کمک‌های مردمی به این کار اختصاص داده شد.
به گزارش عصر بافق ؛ علی اکبر قانعی رزمنده دوران دفاع مقدس به بیان نقش مردم «بافق» از شروع انقلاب تا دوران دفاع مقدس پرداخت و اظهار داشت: در زمان انقلاب، ساختمانی در تهران بود که در آن‌جا تحت عنوان چریک‌های فدایی خلق به مردم حمله می‌کردند. برای مقابله با آن‌ها کمیته‌ای تشکیل شد. اولین گروهی که از یزد برای محاصره آن ساختمان اعزام شد از شهرستان «بافق» بود. بچه‌های ما در تهران کار حفاظت از زندان «اوین» را نیز برعهده داشتند.

وی افزود: با پیروزی انقلاب، لازم بود با بعضی از تهدیدات مثل حمله کومله، کرد‌ها و دموکرات‌ها مبارزه و مقابله جدی صورت بگیرد؛ لذا اولین گروهی که از استان یزد به کردستان اعزام شدند، تعدادی از رزمندگان «بافق» به فرماندهی شهید «منتظر قائم» بودند.

 

این رزمنده دوران دفاع مقدس ادامه داد: همچنین این افتخار نصیب شهر «بافق» شد که در سال ۱۳۵۹، ۲۰ نفر از برادران بسیجی به عنوان تیم حفاظت از بیت حضرت امام (ره) به تهران بروند و در جماران ۶ تا ۹ ماه حفاظت از ایشان را برعهده داشته باشند.

«علی اکبر قانعی» تصریح کرد: وقتی که جنگ شروع شد، اولین شهری که ستاد پشتیبانی جنگ را تشکیل داد، «بافق» بود و همچنین شماره حسابی برای جذب کمک‌های مردمی به این کار اختصاص داده شد. در همین راستان کارکنان شرکت سنگ آهن مرکزی نیز که حدود ۳ هزار نفر بودند، حقوق یک‌ روز خود را برای رزمندگان دفاع مقدس اختصاص دادند و در کنار آن، جمع‌آوری‌ها و پشتیبانی‌های مردم شروع شد.

وی خاطرنشان کرد: پس از تشکیل تیپ «الغدیر»، زمانی که وسایل بعضی از تانک‌ها را گیر نمی‌آوردند. در سنگ آهن ماشین‌هایی تحت عنوان ماشین‌های «بلاز» روسی بود که با آن سنگ را حمل می‌کردند. قطعات این ماشین‌ها را برمی‌داشتند و با آن تانک‌ها را راه اندازی می‌کردند.

برچسب ها : , ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *