‍ به گزارش خبرنگار عصر بافق ؛ مواردی که مدیر آموزش و پرورش بافق در نشست خبری با اصحاب رسانه مطرح کرد؛

تعداد معلمین ؛ در سطح شهرستان ۷۰۰نفر نیروی شاغل مشغول به فعالیت هستند و در سطح شهرستان ۵۰۰نیروی بازنشسته داریم. همچنین ۱۰۰ نیروی حمایتی ،کار معین و معلمان عیر دولتی داریم .
تعداد مدارس ؛ این شهرستان دارای ۳۶آموزشگاه ابتدایی با ۵هزار و۵۰۰ دانش آموز، ۱۹آموزشگاه متوسطه اول با ۲هزارو و ۴۰۲دانش آموز،۹اموزشگاه در رشته نظری با ۹۴۰دانش آموز و ۴آموزشگاه فنی حرفه ای و کاردانش با ۵۱۰دانش آموز است.
کسب رتبه های برتر توسط شهرستان بافق ؛ – شهرستان بافق در سالی که گذشت رتبه دوم بالاترین تراز علمی دانش اموزان در کنکور پس از میبد را در استان کسب کرد. و از لحاظ کیفی رتبه دوم  ریاضی و سوم انسانی را در استان کسب کرد./در مسابقه نقاشی همگانی آموزشگاه هفت تیر اول و خلدبرین دوم استانی شد./ بافق رتبه اول سواد آموزی اولیا در استان را کسب کرده است./ از ۷۷رتبه برتر مسابقه پرسش مهر ریاست جمهوری ۳۳رتبه برتر از آن بافق بوده است. در حوزه دانش آموزی ۲۰رتبه برتر در مسابقات پرسش مهر را شاهد بودیم./این شهرستان در مسابقات فرهنگی و هنری ۱۰۴رتبه استانی را کسب کرده است.

افتتاح مدرسه خادمیان ؛ مدرسه خادمیان که ساخت آن ۱۳ سال به طول کشید اکنون با مساعدت فرماندار و مدیر کل نوسازی ۹۰ درصد تکمیل است و برای شروع سال تحصیلی افتتاح خواهد شد. و مدرسه خلدبرین و زهره از شیفت خارج می شود و دانش آموزان مدارس زهره به خادمیان منتقل می شوند.
مقاوم سازی مدارس ؛ ۶ مدرسه مقاوم سازی شده است. بالغ بر ۳۵ درصد مدارس بافق نیاز به بازسازی و یا مقاوم سازی دارد که این امر نیاز به مشارکت خیرین و مشارکت مردمی است .
زمین های وقفی ؛ یکی از معضلات بزرگ آموزش و پرورش این است که نزدیک به ۷۵ درصد از زمین های مدارس بافق (۴۵ مدرسه )  وقفی می باشد متاسفانه اعتبارات برای پرداخت اجاره بها کافی نیست.
شایعه مشکل با مسوولان ؛ من با هیچ مسوولی مشکل نداشتم و ندارم چون اموزش و پرورش را جایگاه  سیاسی نمی دانم ! در انتصاب و عزل هیچ کس نقش سیاسی نداشتم چه زن چه مرد ! اگر می گویند با شخص خاصی خصومت دارم مدرک بیاورند! اما نباید هیج فردی در روند آموزش و پرورش خللی ایجاد کند!
شایعه رفتن ؛ هرچه خدا بخواهد اتفاق می افتد و اینکه بمانیم یا نمانیم در اختیار ما نیست و مکلف به انجام وظیفه هستیم.
شایعه رفتن من از آموزش و پرورش به اداره ورزش و جوانان را به شدت تکذیب میکنم اگر روزی از این سمت کناره گیری کنم قطعا به هنرستان فنی و حرفه ای برای تدریس باز میگردم.
حمایت از دانش آموزان نیازمند ؛ اگر کسی بخاطر مشکلات مالی به سمت ترک تحصیل می رود معرفی کنید با جان و دل حمایت میکنیم تا بتواند به تحصیل ادامه دهد.
مواردی را شاهد بودیم که بدون اطلاع خود فرد ، از طریق خیرین کمک رسانی کردیم.
‍ – تحریفات کتاب جغرافیا ؛ با نامه نگاری های انجام شده از سوی فرماندار، شوارای اسلامی ، کارگروه مطالبات فرهنگی و اموزش و پرورش تحریفات کتاب جغرافیایی سال دهم در مورد بافق برای شروع سال جدید اصلاح می شود.
مشکل زمین مسکن فرهنگیان ؛  با رایزنی های انجام شده رفع خواهد شد مشروط بر اینکه فرد فرهنگی تا کنون زمین یا وام مسکن دریافت نکرده باشد و مسکن هم نداشته باشد.
–  قول مسوولین ؛ قول های فرماندار در مورد اموزش و پرورش عملی شده است .(تجهیز و تعمیر سالن شهید رجایی،اهدای جوایز دانش آموزان برتر که هردو انجام شده و تنها اردوی روسای شورای دانش اموزان به بعد از تعطیلات تابستان موکول شده است .) و قول های مدیر کل نوسازی در دست پیگیری است به مشکل حواله برخورد کردیم چرا که بسیاری از حواله ها غیر نقدی است در حال رفع آن هستیم .
امتیاز خیرین در ورودی مدارس نمونه ؛ (هر ۵۰۰ هزار تومان یک امتیاز ) برای ورودی مدارس اندیشه، شاهد و فردوس و … صحت دارد ! جهت تشویق مردم به مشارکت در ساخت و تجهیز مدارس این امتیاز در نظر گرفته شده است .
کمبود معلم ؛ برای شروع سال جدید کمبود معلم داریم اما تمهیداتی برای این مشکل در نظر گرفته شده از جمله تدریس مدیران و معاونین و کادر دفتر در صورت  کمبود معلم همچنین مقرر شده در جلسه ای با حضور مسوولین در خصوص کمبود معلم تصمیم گیری شود.

رسیدگی به شکایات مردم ؛ مردم می توانند شکایات خود از آموزش و پرورش را در سایت
Shecayat.medu.ir
ثبت کنند.
همچنین روزهای یکشنبه ساعت ۸ تا ۱۲ ملاقات عمومی می باشد.

گزارش : النازخالقدادی

  1. ذبیح الله کارگران

    سلام و سپاس:
    جای تقدیر وتشکر دارد از فرماندار و مدیریت جهاد واموزش وپرورش ….که زمینه برگزاری نشست های خبری را تا حالا فراهم کردند.
    طرح وبرنامه خوبی دربین مسولین راه افتاده وادامه یابد .انشاالله که مدیران و روسای ادارات دیگر هم امادگی خودرا برای این نشستهای خبری اعلان دارند که پاره ای از مشکلات وسوالات ازطرف مردم در حیطه مسولیتیشان راشفاف سازی کنند.
    بهترین قاضی و قضاوت کننده برای مسولین امر همین مردم هستند

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *