- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

ارائه تسهیلات ویژه مسکن و رفع مشکلات واگذاری زمین به روستائیان

مدیر کل بنیاد مسکن استان یزد از ارائه تسهیلات مقاوم سازی مسکن و بررسی و رفع مشکلات واگذاری زمین به روستائیان خبر داد.
مدیر کل بنیاد مسکن استان یزد در گفت و گو با خبرنگار عصر بافق گفت : یکی از اقدامات بنیاد مسکن در سطح استان ارائه تسهیلات ویژه مسکن به روستاییان است که بصورت فراگیر  ونامحدود می باشد.
قربانیان افزود : این تسهیلات بصورت  وام ۲۵ میلیون با کارمزد ۵ درصد و با دوره بازپرداخت ۱۲ ساله به ساکنان روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت پرداخت می شود.
وی از دیگر اقدامات بنیاد مسکن را صدور سند برای روستائیان عنوان کرد و بیان داشت : با همکاری اداره ثبت اسناد بالغ بر ۵۰ هزار جلد صدور سند در روستا داشتیم
مدیر کل بنیاد مسکن یزد خاطر نشان کرد : سند دار کردن واحد های تجاری و مسکونی روستاییان پشتوانه ای برای جلوگیری از مهاجرت انان به شهرها می باشد.
قربانیان در ادامه سخنان خود از طرح هادی روستاها خبر داد و افزود : مطالعات طرح هادی روستا در تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان انجام شده است و به دنبال آن اجرای طرح هادی در روستاها در دست اقدام است.
وی ادامه داد : مطالعات طرح هادی در  بیش از  ۳۵۰ روستا به پایان رسیده و از این تعداد در بیش از ۲۰۰ روستا طرح هادی اجرا شده است .
مدیر کل بنیاد مسکن در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص واگذاری زمین به روستائیان تصریح کرد :  بنیاد مسکن در طرح هادی با هماهنگی منابع طبیعی زمین تملک میکند و ضمن ارائه تسهیلات به ساکنان روستا واگذار میکند.
قربانیان در پایان با اشاره به مشکلات برخی روستاها در واگذاری زمین خاطر نشان کرد : برخی زمین ها چون در حریم محیط زیست یا مرتع و… هستند مشکل واگذاری دارند که مقرر شد جلسه کارشناسی با دستگاه های مربوطه برگزار وبه مشکلات موجود رسیدگی شود.