در آستانه یکسالگی #عصر_بافق شروع کردیم به نوشتن مشکلات و مواردی که در یک سال گذشته در شهرستان به آن برخورده بودیم و آنها و ریشه آنها را درک کرده بودیم و تاکنون این نوشته ها که ما خودمان به عنوان #نوشته_های_سیاه در ذهنمان می شناسیم به ۱۷ قسمت رسیده اما هنوز تمام نشده و ادامه دارد. حالا چرا سیاه؟ چرا که این نوشته ها را اگر کسی که با بافق و فضای سیاسی بافق آشنا نباشد مرور کند قطعا ما را به سیاه نمایی متهم خواهد کرد. مشکلاتی که با وجود داشتن راهکار، بسیاری از آنها بلاتکلیف به حال خود رها شده، نوشته هایی که ذهن ما را شدیدا به خود مشغول کرده به صورتی که اکثر مواقع وقتی زیادی به آنها فکر می کنیم بغضی راه گلویمان را می بندد و نفس کشیدن را برایمان سخت می کند و حس حقارت را در ما قوی. اما ما به امید روزی که این مشکلات که ریشه و اساس بسیاری از آنها و حتی کلید حل آنها را باید بیرون از بافق جستجو کرد می نویسیم تا روزنه امیدی باز شود.

برای خرید رفته بودیم که #پسرک_فال_فروشی در پیاده رو بدون اینکه صحبتی بکند دستش را که تعدادی پاکتهای کوچک فال در آن بود به سمتمان دراز کرد. جمعه بود و از آن روزهایی بود که بر اثر فکر و خیال زیاد حال خوشی نداشتیم و وقتی به نوشته های سیاه فکر می کردیم بیشتر اذیت می شدیم و ناتوانی، ضعف و حقارت سعی می کرد تا بر ما غلبه کند، خیلی وقتها با خود فکر کرده بودیم که همه چیز را کنار گذاشته و به زندگی خودمان بپردازیم و سری که درد نمی کند دستمال نبندیم، اما مگر می شود؟ ما هنوز امید داشتیم، امید به آینده ای روشن، امید به تغییر، در حالی که بغضمان می خواست بترکد، فارغ از اینکه این پسرک فال فروش آن هم در بافق در حالی که سنش به دبستانیها می خورد و اکنون به جای پرسه در خیابان باید در آغوش خانواده استراحت می کرد چرا فال فروشی می کند؟ بومی یا غیر بومی است؟ با نیت وضعیت شهرستان و مطالبات واقعی مردم بافق فالی از او به دو برابر قیمت خریدیم تا اگر شده حتی یک لحظه خنده را بر لبانش بنشانیم. با دیدن نتیجه فال شوکه شدیم، انگار دلمان بدجوری شکسته بود و صدایش به کائنات رسیده و پژواکش در دستان ما قرار گرفته بود، هر چند شاید عده ای بحث خرافات را پیش بکشند ولی قبول کنیم که نتیجه فال می توانست چیز دیگری باشد.

به زودی نامه و درخواستی سرگشاده خواهیم نوشت به نمایندگان محترم ولی فقیه و امامان محترم جمعه سراسر استان تا از آنها خواهش کنیم به جهت حل یکی از مشکلات اساسی شهر بافق و استان که ریشه بسیاری از ناملایمات و بی عدالتیهای صورت گرفته در گذشته بوده و ادامه دارد به ما و مردم محروم بافق کمک کنند. و آن مشکل ریشه ای چیزی نیست جز تفکیک ناعادلانه حوزه های انتخابیه در استان که پایه و اساس اشتباه آن در بیش از ۲۰ سال قبل گذاشته شده است.
عضو شورای سردبیری عصر بافق

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *