می خواهیم به امید خدا تمام موارد و مشکلات شهرستان بافق را که در این یکسال فعالیت سایت خبری تحلیلی #عصر_بافق از نزدیک لمس کرده ایم و برایش قلم زدیم و همزمان با غصه اش پیر شدیم در این نوشته سرجمع بیاوریم. این نوشته همچنان ادامه دارد…
همانطور که در قسمتهای قبلی اشاره شد در راستای ارتقاء بخش #بهاباد به شهرستان، ۳۵ نقطه از بافق، به صورت صوری و مشروط به بازگشت (صورتجلسه ها موجود است) به بهاباد پیوست. در حالی که بافقیها پس از در جریان قرار گرفتن نیز اعتراضی که واقعا دیده شود به این امر نکردند و مسئولین مربوطه نیز در زمان جدایی و این بخشش سعی در کم اهمیت جلوه دادن آن دارند، چند سالی است و صرفا بر اثر نارضایتی ساکنین و اهالی ۳۵ نقطه مذکور و بر اثر مشکلات پیش آمده، به این امر اعتراضاتی بوده که مسئولین شهرستان و استان را بر آن داشته تا مطابق با صورتجلسه تنظیم شده قبلی نسبت به پیگیری برگشت کامل آن به شهرستان بافق اقدام کنند.

این وسط اما مشکلی وجود دارد که اگر ۳۵ نقطه مذکور از بهاباد جدا شود، آن بخش که با کمک آمارسازی و هبه ۳۵ نقطه به دهستان آسفیچ آن به شهرستان ارتقاء پیدا کرده، بخش مذکور از وجاهت قانونی خود خواهد افتاد و بالطبع آن شهرستان شدن بهاباد نیز زیر سوال رفته و با چالش جدی مواجه خواهد شد. و جالب داستان اینجاست که مسئولین بهاباد که در جریان کامل صورتجلسه های مربوطه بوده و به الحاق مشروط آن اطلاع کامل دارند البته بنا به شنیده ها بد عهدی کرده و برای عودت ۳۵ نقطه مذکور قصد معامله دارند.
ظاهرا بهابادیها مدعی هستند که در داستان تجزیه شهرستان بافق و استقلال بهاباد، معدن سه چاهون به بافق بخشیده شده و آنها همچنین مدعی چاه گز نیز هستند و از گفتن آن نیز ابایی ندارند در صورتی که طبق گفته کارشناسان در حوزه مرزهای جغرافیایی بین دو شهرستان، درست است که خط مرزی از وسط منطقه چاه گز عبور کرده اما دو آنومالی آهن دار اصلی آن که اکنون در حال استخراج است در مرزهای جغرافیایی شهرستان بافق واقع شده است.
در حالی که بافقیها و بهابادیها که روزی با هم یک شهرستان را تشکیل داده بودند و از هر لحاظی به هم نزدیک نیز هستند بر اثر بی کفایتی در تصمیم گیری های غیر کارشناسانه مسئولین استانی، اکنون دچار چالش جدی در مرزهای جغرافیایی خود شده و به این مسئله مشغول هستند، شوربختانه فراموش کرده اند که سنگهای چاه گز در حال برداشت و برای مصرف در کارخانه های چادرملو بار می شود و عوارضی که باید پرداخت می شده به همین دلایل واهی و اختلاف پرداخت نمی شود. به نظر شما دعوای ما که در این دعوا اصل را فراموش کرده ایم تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟ امیدواریم این دعوا، اختلاف مرزی و ابهام تفرقه انگیز تا قبل از اتمام ذخایر چاه گز به پایان رسد.
ادامه دارد…
شورای سردبیری عصر بافق

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *