مواد لازم :

سیب زمینی۲ عدد
سس کچاپ به میزان لازم
روغن مایع به میزان لازم
فلفل سیاه به میزان لازم
آویشن به میزان لازم
نمک به میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا در یک قابلمه دو لیوان آب می ریزیم و قابلمه روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب به جوش بیاید. در همین حین سیب زمینی ها را پوست می گیریم و پس از ورقه ورقه کردن به شکل خلالی ضخیم به صورت یک اندازه خرد می کنیم.

پس از اینکه آب به جوش آمد سیب زمینی های خلال شده را درون آب جوش می ریزیم و حدود سه تا چهار دقیقه اجازه می دهیم سیب زمینی ها نیم پز شوند. توجه داشته باشید که سیب زمینی نباید بیش از حد نرم شوند و حالت خود را از دست بدهند.

پس از اینکه سیب زمینی ها نیم پز شدند آنها را آبکشی می کنیم و داخل آب سرد به مدت یک ربع قرار می دهیم و دوباره آبکشی می کنیم در بین یک دستمال تمیز قرار می دهیم تا کاملا خشک شوند. یا سیب زمینی ها را در یک نایلون قرار می دهیم و به مدت یک ساعت در فریزر قرار می دهیم.

پس از گذشت این زمان و منجمد شدن سیب زمینی ها ، حالا نوبت سرخ کردن سیب زمینی ها می باشد. در یک ظرف گود مثل شیر داغ کن مقداری روغن می ریزیم به صورتی که سیب زمینی ها در روغن شناور باشند.

اجازه می دهیم روغن کاملا داغ شود سپس سیب زمینی های منجمد شده را درون روغن می ریزیم تا سرخ شوند. ممکن است سیب زمینی ها در این هنگام فریز کردن به هم چسبیده باشند ، قبل از ریختن سیب زمینی ها در روغن آنها را از هم جدا کنید.

پس از اینکه سیب زمینی ها را سرخ کردیم در یک توری قرار می دهیم تا روغن اضافی شان خارج شود و حالت تردی خود را از دست ندهند. در پایان به سیب زمینی ها آویشن ، نمک و فلفل می زنیم و به همراه سس کچاپ سرو می کنیم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *