می خواهیم به امید خدا تمام موارد و مشکلات شهرستان بافق را که در این یکسال فعالیت سایت خبری تحلیلی #عصر_بافق از نزدیک لمس کرده ایم و برایش قلم زدیم و همزمان با غصه اش پیر شدیم در این نوشته سرجمع بیاوریم. این نوشته همچنان ادامه دارد…
در ادامه قسمت دوازدهم و مربوط به پتانسیلها و منابع موجود در بافق، همانطور که همه اذعان دارد بزرگترین شرکت اقتصادی بافق بلکه در گذشته استان که بیشتر بافقیها را در خود جای داده و به نوعی آینده شهر نیز به سرنوشت آن گره خورده، شرکت سنگ آهن مرکزی است که از عمرش بیش از نیم قرن می گذرد و در گذشته تنها تامین کننده خوراک فولاد کشور در اصفهان بوده است. شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق که اکتشافات معادن سنگ آهن کشور را در گذشته انجام داده و به نوعی شرکت مادر و صاحب آنها بوده در سالهای مدیریت احمدیه بر این شرکت معدنی و به بهانه واگذاری به بخش خصوصی، آنومالی های آهن دارش جدا شده و به شرکتی تحت عنوان شرکت سنگ آهن فلات مرکزی ایران زیر نظر شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران واگذار می شود تا دیگر آنومالیها را به راحتی استخراج کرده و حتی خام فروشی کند. در صورتی که سنگ آهن به عنوان شرکت مادر و با وجود اطلاعات اکتشافی دقیق می توانست نسبت به استخراج این آنومالیها اقدام و در کارخانه های خود فراوری کرده و از خام فروشی نیز جلوگیری کند. حالا پس از گذشت چند سال دوباره صحبت از کوچک سازی مجتمع سنگ آهن فلات مرکزی ایران است تا جایی که این صحبتها حتی تا انحلال کامل آن نیز پیش رفته است.
از سالهایی که ما به ذهنمان می آید همواره بافق در جهت از دست دادن داشته هایش و رو به کوچک شدن اقتصادش حرکت کرده است (اتفاقهای خوبی هم بوده که نباید انکار کرد ولی نسبت به پتانسیل موجود قابل توجه نیست) که اگر روال به این شکل نبود و خوابهایی که برای بافق می دیدند کمتر تعبیر می شد چه بسا که شهرستان بافق اکنون قطب صنعتی معدنی کشور و حتی قطب صنایع جوار ریلی و … بود. کوچک سازیهایی که حتی به مرزهای شهرستان نیز رحم نکرده که در قسمتهای بعدی به تشریح دقیق تر آن خواهیم پرداخت.

ادامه دارد…
شورای سردبیری عصر بافق

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *