مدیرعامل شرکت سنگ آهن:
سال 97 نوید بخش رویدادی بزرگ در صنعت و معدن کشور توسط شرکت سنگ اهن است

محمد جواد عسکری سنگ آهن را همانند فرزند خود دانست و افزود: تا زمانی که این مجموعه به اهداف و نتایج دلخواه خود برسد در کنار همکاران خواهم بود تا سنگ آهن تبدیل به قطب بزرگ معدنی و صنعتی برای کشور شود.

محمد جواد عسکری مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی و صندوق بازنشستگی فولاد کشور صبح امروز در بازدید از سایت گندله سه چاهون با بیان پیشرفت 55 درصدی این پروژه گفت: امروز آنچه ما در بحث گندله سازی خواهان آن بوده ایم در حال روی دادن است و ما توانستیم دغدغه اشتغالی که در نظام جمهوری اسلامی مطرح است را در شرایط اولیه و راه اندازی گندله به انجام رسانیم. حدود 600 نفر در آغاز شروع این پروژه جذب و مشغول به کار شده اند که با ادامه روند پروژه این رقم به بالای هزار نفر خواهد رسید که در وضعیت کنونی اقتصاد کشور این کار بسیار بزرگی است.

وی شرکت سنگ آهن مرکزی بافق را یکی از شرکت هایی دانست که تا به امروز بدون دریافت هیچگونه وامی توانسته است مجموعه گندله را تا پیشرفت 55 درصد برساند و حدود 700 میلیارد تومان نیز پرداختی داشته باشد.

عسکری با اشاره به طرح مطالبی از سوی برخی از افراد در رابطه با عدم پرداخت موارد یا تاخیر پرداخت حقوق از سوی سنگ آهن به کارکنان یادآور شد: این افراد اگر در یک مرحله از سایت گندله سازی بازدید کنند متوجه خواهند شد که اگر برخی از پرداخت ها و موضوعات گاهی با تاخیر انجام گرفته است در راستای منافع خود شرکت بوده است و هیچگونه منفعت شخصی در آن آورده نشد، زیرا آینده شرکت و بافق منوط به این سرمایه گذاری ها می باشد و اگر ما بخواهیم این امر انجام گیرد، باید برخی از تبعات اجتماعی آن را هم در کنار کارهای خود بپذیریم، در غیر این صورت شرکت سنگ آهن با مشکل مواجه می شود.

مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق با بیان سیاست گذاری های این شرکت و بحث تامین مالی از طریق دریافت وام تصریح کرد: امروز برخی بحث ها بخصوص تامین مالی از طریق بانک ها با مشکل روبرو است و اگر ما نیز بخواهیم وامی با بهره 28 درصد دریافت کنیم این مسئله اصلا توجیه اقتصادی نخواهد داشت.این دریافت وام زمانی می تواند محقق شود که پروژه در شرف راه اندازی باشد و سیاست گذاری ما نیز به این منوال در حال انجام است.

وی با اظهار خرسندی از تلاش همکاران به ویژه مجموعه شرکت سنگ اهن آهن مرکزی و همه کارگرانی که با تلاش و همت خود سبب پیشرفت و حرکت رو به رشد این پروژه بوده اند، گفت: با راه اندازی این پروژه تا پایان سال جاری بر اساس وعده ای که به مردم بافق،مسئولین و نظام داده شد،کار بسیار بزرگی برای شرکت سنگ آهن و کشور اتفاق خواهد افتاد و امیدواریم با تحقق این امر از اوایل سال آینده بحث تولید را برای کمک به شرکت و مجموعه صندوق فولاد کشور داشته باشیم.

عسکری با اشاره بر عملیاتی کردن پروژه های دیگر سنگ آهن که در دست اقدام است،خاطر نشان کرد: در بحث آهن اسنفجی کارها در حال انجام است و به یاری خدا تا پایان تیرماه یا نیمه مرداد ماه 97 مراحل اجرایی پروژه را می توان آغاز کرد.

وی از بازگشایی کنستانتره 2 میلیون تن در هفته آینده خبرداد و گفت: با مشخص شدن برنده مناقصه ما می توانیم کارخانه کنستانتره 2 میلیون تنی را نیز در بافق داشته باشیم.

مدیر عامل شرکت سنگ اهن با اظهار خرسندی از حرکت رو به توسعه بافق بر ضرورت ایجاد آرامش در شهر تاکید کرد و افزود: اگر علاقمند به این شهر و پیشرفت آن هستیم باید مطالبی که از سوی برخی افراد مطرح می شود را کنار بگذاریم و با یکدیگر دوست و همراه باشیم. به فرمایش مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری :(( اگر ما امروز با یکدیگر همدل نباشیم اقتصاد کشور ضربه خواهد خورد.)) ما با وجود مشکلات متعدد باید به گونه ای مدیریت کنیم که پیش از آنکه تحریم ها به ما فشار بیاورد بتوانیم اجناس و قطعات گندله سازی را وارد ایران کنیم تا مشکلی برای نصب و راه اندازی نداشته باشیم.

وی موفقیت در فعالیت های توسعه ای را مدیون همراهی و همفکری همه مردم بافق و همکاران شرکت سنگ آهن بخصوص کارگرانی که در کف معدن و صنعت با سعه صدر کار می کنند دانست و یادآور شد: امروز شرکت سنگ آهن توانسته با عملکرد موفق و اثبات خود در همه شرایط و مشکلات،یکی از شرکت های نمونه در بین بسیاری از شرکت های صنعتی و معدنی ایران باشد.

عسکری با اشاره به جدول زمانبندی پروژه گندله سه چاهون و روند پیشرفت بسیار خوب آن بیان کرد: ما پیشرفت بالای 55 درصد را در این پروژه داریم. تجهیزات در راه هست اما به علت ترافیک در بار امکان دارد 2 ماه این امر طول بکشد.تمام مقدمات انجام گرفته و هیچ گونه کوتاهی در بحث تجهیزات و اجناس نکرده ایم.خوشبختانه امروز دیگر قطعات پس از رسیدن در انبار نگهداری نمی شود و مستقیم وارد کار و نصب می شود که این نشان دهنده برنامه مدون و خوبی است که از آغاز پروژه تا کنون انجام شده است.

مدیر عامل شرکت سنگ آهن در ادامه سخنان خود پیرامون مدیریت این مجموعه نیز بیان کرد: براساس دستور مقام عالی وزارت مقرر شد هر چه سریعتر اقدامات لازم در بحث مدیریت این مجموعه انجام گیرد تا ضمن انجام بحث های کلان صندوق بازنشستگی فولاد کشور، سنگ اهن هم در انجام مطالبات خود حضور داشته باشد و ما نیز به عنوان هیئت مدیره در کنار همکاران خواهیم بود.

وی سنگ آهن را همانند فرزند خود دانست و افزود: تا زمانی که این مجموعه به اهداف و نتایج دلخواه خود برسد در کنار همکاران خواهم بود تا سنگ آهن تبدیل به قطب بزرگ معدنی و صنعتی برای کشور شود.

عسکری با بیان اقدامات انجام گرفته برای بازنشستگان در راستای افزایش خدمات درمانی در کنار بحث رفاه اجتماعی آنان خاطر نشان کرد: تعامل بسیار خوبی بین مجلس،دولت و مجموعه صندوق فولاد کشور در بحث بازنشستگان صورت گرفته است. اگر تا دیروز 350 مرکز درمانی برای بازنشستگان داشتیم امروز 1530 واحد در کل کشور با بهترین بیمارستان ها و امکانات برای انان در نظر گرفته ایم،ضمن اینکه به مسائل رفاه اجتماعی انان نیز رسیدگی می شود. امروز هزینه درمانی که طی سه ماه پرداخت می شد بین 5 الی 10 روز انجام می شود.

مدیر عامل شرکت سنگ آهن در پایان سخنان خود با اظهار امیدواری از آینده ای بسیار خوب برای صندوق فولاد بازنشستگی به عنوان مجموعه ای نمونه درکشور تا پایان سال 97 گفت: برنامه ریزی بسیار خوبی انجام گرفته و ما در ماه های شهریور و مهر سال جاری نویدبخش خبرهای خوش برای بازنشستگان و شرکت های مجموعه خواهیم بود.

منبع : آفتاب بافق

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *