می خواهیم به امید خدا تمام موارد و مشکلات شهرستان بافق را که در این یکسال فعالیت سایت خبری تحلیلی #عصر_بافق از نزدیک لمس کرده ایم و برایش قلم زدیم و همزمان با غصه اش پیر شدیم در این نوشته سرجمع بیاوریم. این نوشته همچنان ادامه دارد…
یکی از مشکلات بزرگ بافقیها که از زمان مجلس پنجم و با ریاست ناطق نوری کلید خورد و #بی_عدالتی بزرگ را در استان رقم زد، بحث تفکیک ناعادلانه #حوزه_های_انتخابیه و استقلال اردکان بود که باعث شد شهرستان بافق از داشتن نماینده بومی به مدت ۳۷ سال محروم بماند. قرار گرفتن بافق در حوزه انتخابیه معروف به حوزه مرگ به همراه پنج شهرستان دیگر منجر به این شد که شهرستان بافق هر روز از روز قبلش محروم تر شود. بازنگری این اجحاف بزرگ در حق شهرستانهای محروم استان نیز که قرار بود طبق قانون هر ده سال یکبار صورت گیرد محقق نشد تا این حوزه های نا برابر به مدت بیش از بیست سال ادامه پیدا کند.
در حال حاضر پس از ۳۷ سال با اتحاد و همدلی مردم بافق، ورود صباغیان به مجلس به مثابه مرحمی موقت و مسکنی چند ساله بر آلام مردم محروم این خطه قرار گرفته اما مشکل اصلی همچنان به قوت خود باقیست و سرنوشت آن در هاله ای از ابهام قرار دارد. حوزه وسیع، پهناور، غیر همگن و ناعادلانه مهریز به حدی برای یک نماینده وحشتناک است که می تواند شرایط را طوری به پیش ببرد تا هیچ نماینده ای را یارای ماندن برای بار دوم به عنوان نماینده این حوزه در مجلس شورای اسلامی نباشد. و تنها چیزی را که نصیب نماینده می کند واژه دهن پر کن و بی فایده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور است. مقوله ای که همچنان در حال فشردن گلوی توسعه بافق بوده و با توجه به شرایط دیده شده و لمس شده نمی توان به این راحتی از آن خلاص شد.
صباغیان که با درک این موضوع مهم و حیاتی پا به مجلس شورای اسلامی گذاشته از همان روز اول تقریبا تمام هم و غم خود را روی اصلاح این حوزه، تفکیک و کوچک تر کردن آن گذاشته به شکلی که به جرات می توان گفت این امر وی را از پیگیری موارد مهم و حیاتی دیگر شهرستان با توجه به روابط غیر سالم حاکم بر مجلس باز داشته است. و صد البته در صورت اصلاح، این امر مانند برگ برنده بزرگی در دستان نماینده بومی بافق در آینده خود نمایی خواهد کرد. چشمان نگران و محروم بافقیها به آینده دوخته شده تا ببینند سرنوشت تفکیک حوزه های انتخابیه به کجا ختم خواهد شد.
ادامه دارد…
شورای سردبیری عصر بافق

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *