- عصر بافق - http://asrebafgh.ir -

ضرورت اشتغال نیروهای بومی در معدن تاجکوییه/لزوم پرداخت عوارض آب برداشتی دشت شیطور توسط معادن کوشک و فسفات

نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور بر ضرورت اشتغال نیروهای بومی در معدن تاجکوئیه سبزدشت تاکید کرد.
به گزارش عصر بافق ،نشست پیگیری مشکلات منطقه سبزدشت بافق با حضور شوراها، دهیاران و جمعی از مسوولان در روستای شیطور این شهرستان برگزار شد.
در این نشست هر کدام از حاضران به بیان برخی مشکلات و مسائل از جمله جذب اعتبارات اشتغال زایی،نجات دشت در حال تخریب شیطور،جلوگیری از حضوری افراد غیربومی در روستا،ایجاد کارگاه های کوچک فرآوری شیر،لزوم تشکیل شرکت تعاونی دامداران،پوشش دیجیتال و آنتن دهی موبایل و حمایت از گیاهان دارویی در این منطقه پرداختند و خواستار رفع آن ها شدند.
نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور در این نشست در رابطه با ضرورت اشتغال نیروهای بومی در معدن تاجکوییه خاطر نشان کرد:این موضوع نیز از طریق مسوولان باید پیگیری شود‌.
محمد رضا صباغیان با اشاره به بحث جاده گزوییه و سیروس آباد تصریح کرد:در این رابطه ۳جلسه با رئیس محیط زیست کشور داشته ام که در صورت وجود مشکل در این رابطه پیشنهاد میکنم که در این شهرستان با مسوولان استانی و کشوری نشستی برگزار شود.
وی افزود:مسوولان به تعهداتی که می دهند عمل کنند و به بلاتکلیفی مردم سبزدشت در زمینه احداث جاده پایان دهند.
نماینده مردم بافق،مهریز،ابرکوه،خاتم و بهاباد به مشکل عدم پرداخت عوارض میزان آب های برداشتی اشاره و بیان داشت:در این رابطه باید شورا پیگیری کند و عوارض معادن کوشک و فسفات در قبال ابی که از دشت شیطور برداشت میکنند طبق قانون گرفته شود.
صباغیان خاطر نشان کرد: استان ما در کشور با بحران شدید کم آبی روبرو است.