می خواهیم به امید خدا تمام موارد و مشکلات شهرستان بافق را که در این یکسال فعالیت سایت خبری تحلیلی #عصر_بافق از نزدیک لمس کرده ایم و برایش قلم زدیم و همزمان با غصه اش پیر شدیم در این نوشته سرجمع بیاوریم. این نوشته همچنان ادامه دارد…
در قسمت نهم این نوشته یادآوری کردیم که چطور با وارونه نشان دادن واقعیتها جلوی پیشرفت سریع طرحهای جوار معدنی در شرکت سنگ آهن و در شهرستان بافق گرفته شده و تا جایی که امکان داشته باشد در جهت جلوگیری از به نتیجه رسیدن آنها در سریعترین زمان ممکن سنگ اندازی می شود. شرکت سنگ آهن که پس از نیم قرن تولید و خدمت به صنعت فولاد کشور به دنبال تاسیس گندله و فولاد در منطقه می باشد به شدت نیاز به نقدینگی بالا برای این کار داشته و قطعا می تواند پس از تاسیس گندله نفس راحتی بکشد و با خیال راحت به دنبال تاسیس فولاد خود باشد و آینده خود و شهرستان را تضمین کند در بدترین شرایط به جهت تامین خوراک قرار گرفته و به لحاظ فروش محصول آگلومره خود نیز تحت فشار است. چرا که در این صنعت مافیایی وجود دارد که با تاسیس گندله و فولاد منافعش در خطر افتاده و تا حد ممکن سعی خواهد کرد که این امر یا انجام نشده یا در بلندترین زمان ممکن به بهره برداری برسد. همان مافیایی که سالهاست جلوی تاسیس گندله و فولاد ابویی را نیز به بهانه های مختلف گرفته و بهره برداری از این واحد فولاد استانی کشور را هر روزی با داستان جدیدی به عقب انداخته است. یک روز بهانه مجوز و لغو آن، روزی دیگر به بهانه خوراک و تامین آن و امروز به بهانه وام سرنوشت آن در هاله ای از ابهام بزرگ قرار دارد. شرکت سنگ آهن که روزی صاحب تمام آنومالیهای آهن دار منطقه بوده و در گذشته با خوش خدمتی مدیر غیر بومی این شرکت و صورتجلسه ای شبهه ناک آنها را از دست داده به دلیل نداشتن خوراک مناسب برای کارخانه های خود با ظرفیت پایین در حال تولید بوده و با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند تا نتواند هر چه زودتر گندله و فولاد خود را به ثمر برساند.
در کنار این موارد بحث دیگری که به لحاظ زیرساخت بسیار مهم بوده که باید نسبت به روشن شدن تکلیف آن پیگیری لازم صورت بگیرد نیروگاه برق ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی شهرستان بافق است ‌که تاکنون از نصب تابلو و اموری محدود فراتر نرفته که این نیز ادامه همان سناریوی سنگ اندازی برای صنایع جوار معدنی بافق و توسعه متوازن آن در آینده بوده است.
ادامه دارد…
شورای سردبیری عصر بافق

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *