رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان بافق : همزمان با روز عید فطر ۳۰ پایگاه جمع آوری زکات فطریه در سطح شهر و روستاها برپا می شود.

به گزارش خبرنگار عصر بافق ؛ جلسه شورای زکات روستایی با حضور جمعی از مسئولین ، دهیاران و شورای زکات شهرستان در فرمانداری برگزار شد.

در ابتدا ، پور امینی بخشدار مرکزی هدف از تشکیل این نشست را هماهنگی بین دهیاران و شوراهای اسلامی برای تشکیل شورای زکات روستاها جهت جمع آوری زکات از  روستاییان عنوان کرد و گفت : در شورا زکات روستایی افراد متمکن، درآمدهای روستاییان مشمول زکات  شناسایی  و به حساب مشترک به نام شورای زکات روستاها واریز میشود و سپس در زمینه عمرانی روستا و کمک به نیازمندان و محرومان همان روستا هزینه میشود.
سپس در ادامه جلسه ، رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان بافق  گفت : در سالی که گذشت ۳۰ پایگاه جمع آوری زکات در شهرستان برپا شد که از این تعداد ۱۵ پایگاه در مرکز شهر و  ۱۵ در روستاها تشکیل شد و مبلغ ۲۴۰ میلیون ریال  زکات فطریه جمع آوری شد  که این مبلغ در امور معیشتی ، جهیزیه، درمان و … افراد نیازمند هزینه شد.
سید رضا هاشمی پور تصریح کرد : امسال نیز طبق روال گذشته در روز عید فطر همزمان با برگزاری نماز عید فطر  در 15 روستا، این پایگاه ها جهت جمع آوری زکات فطریه برپا میشود تا زکات جمع اوری شده برای نیازمندان همان روستا هزینه شود.
وی افزود : در سطح شهر نیز طبق روال هرسال،  ۱۵ پایگاه جمع آوری زکات دایر است.

برچسب ها : , ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *