حلوا از اون دسرهای خوشمزه است که برای ایام ماه مبارک رمضان مناسبه و در افطار جایگاه خاصی دارد.

مواد لازم:

آرد 2 پیمانه ( هم آرد نانوایی و از نوع سنگک میشه و هم آرد سفید قنادی ، با آرد سفید رنگش خوش رنگ تر و با آرد سنگکی خوشمزه تر میشه )

شکر 2 پیمانه
آب 2 پیمانه
کره 100 گرم – روغن جامد 100 گرم پیمانه (دقت کنین میزان روغن در حلوا تقریبی هستش بیشتر چشمی باید دید که روغنش کافیه یا نه حدودی اینجا براتون ذکر کردم )
گلاب به میزان لازم (۱/۳ پیمانه)
زعفران سابیده به میزان لازم (در حد زیاد )
هل پودر شده ( به دلخواه)

پیمانه من از لیوان دسته دار فرانسه استفاده کردم . هر چیزی میشه فقط معیار همشون رو براساس همون پیمانه ای که همه رو با اون اندازه می گیرین استفاده کنید.

طرز تهیه :
اول آرد رو الک کردم و تفت دادم . چون می خوایم خیلی پر رنگ نشه من خیلی زیاد تفت ندادم حدودا ۲۰ الی ۲۵ دقیقه با حرارت خیلی خیلی کم تفت دهید.
👈 برای شربت : در ظرف دیگه آب و شکر رو ریختم و روی شعله ملایم گذاشتم تا شکر حل بشه و بعد زعفران و گلاب رو ریختم و به دلخواه هل هم می تونبن بریزید .
وقتی آرد رو بو دادم دوباره الک کردم و روغن و کره رو اضافه کردم ، کره باعث خوش طعمی و نرم شدن حلوا میشه . بعد حدود 5 تا 10 دقیقه آرد رو با روغن تفت دادم و با شعله ملایم بعد شربت رو کم کم اضافه کردم و هم می زنیم تا حلوا بسته بشه و از ظرف جدا بشه.
اون هایی که رنگش شکلاتی شده مقداری از حلوا جدا برداشتم ( البته هنوز که حلوا یک کم شل هست ) و یه مقدار پودر کاکایو رو بهش اضافه کردم .

برچسب ها :

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *