مجوز برداشت #دی_نوزده قطعی شد؟! / دی نوزده و برداشتش حاشیه ای بر پیگیری #مرزهای_جغرافیایی / طبق سناریوهای قبلی در موضوع چادرملو، یک قدم تا تثبیت #مرزهای_ظالمانه
بنا بر اخبار رسیده و شنیده ها که به احتمال زیاد به واقعیت نزدیک است مجوز برداشت از آنومالی #دی_نوزده به صورت مشترک و طبق توافق سابق و پنجاه، پنجاه بین اردکان (شرکت چادرملو) و بافق (شرکت سنگ آهن مرکزی) به مراحل نهایی رسیده است.
هر چند که در گذشته بارها عنوان شده ولی اکنون با توجه به حساسیت بحث لازم است به مردم خونگرم، شریف و محروم بافق یادآور شویم که بحث واگذاری مجوز برداشت آنومالیها و بحث مرزهای جغرافیایی دو مقوله مجزا است که نباید به یک دید به آن نگاه شود. مرزهای جغرافیایی مشخص در نقشه ها و مستندات قدیمی، دست نخورده و تحریف نشده حق هر شهرستان بوده و از قدیم حکم ناموس را برای مردمانش داشته است اما آنومالیهای موجود در هر جایی جزو منابع ملی بوده و دولت حق دارد منابع خود را البته با رعایت قوانین و اولویتهای تعریف شده در قانون جهت بهره برداری به شرکتهای واجد شرایط واگذار کند.
مردم خوب شهرستان، اصلی که باید در این برهه از زمان مد نظر قرار دهند این است که عوارض و عواید برداشت هر آنومالی به شهرستانی می رسد که آن آنومالی را در مرزهای خود داشته باشد. صدور مجوز برداشت از آنومالی دی نوزده حاشیه ای در متن اصلی اصلاح مرزهای باطل و خطی است که دی نوزده را در محدوده اردکان می داند. ولی این را هم باید مد نظر قرار داد که در سناریوی مشابه در جداسازی و غصب چادرملو در گذشته پس از نصف به نصف شدن عواید چادرملو بین اردکان و بهاباد با استفاده از غفلت مردم، مرزهای خطی و اسمی بین اردکان و بهاباد برای همیشه تثبیت و غصب شد.
شورای سردبیری عصر بافق

  1. ابوالفضل شکاری

    سلام کدام مسئولی قبول کرده نصف ونصف اصلا دی ۱۹ چه به اردکان و بهاباد

  2. شهروند بافقی

    مگر تا اعلام نتیجه قطعی دادگاه مرزهای بافق ، نباید این موضوعات مسکوت بماند و هرگونه اقدامی در این زمینه ها ممنوع باشد ؟

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

کد امنیتی: *